انتشار اولین تحقیق گسترده از صدمات اسکوترهای برقی

تحقیقات سازمان‌های ایمنی نشان می‌دهد بیش از نیمی از صدمات وارده به اسکوتر سواران به علت راندن وسیله در شرایط جسمی نامتعادل است.

انتشار اولین تحقیق گسترده از صدمات اسکوترهای برقیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سازمان تحقیقاتی به تازگی گزارش گسترده‌ای از خطرات و صدمات اسکوترهای برقی در اروپا، ایالات متحده آمریکا و کانادا منتشر کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از صدمات(CDC) آمریکا به تازگی در برخی از شهرهای این کشور به ویژه در شهر آستین ایالت تگزاس شروع به بررسی حوادث رخ داده برای استفاده‌کنندگان از اسکوترهای برقی کرده است. آمارهای حوادث رانندگی و حمل و نقل در سال‌های اخیر افزایش قابل توجه حوادث روی داده برای اسکوتر سواران را نشان می‌دهد و همین موضوع سبب شده است تا برخی از سازمان‌های ایمنی درصدد تحقیق و بررسی علل این معضل برآیند.

مطالعات میدانی این تحقیق در شهر آستین تقریبا تمام شده و نتایج اولیه آن نیز آماده گشته است. با توجه به روند رو به رشد تعداد شهروندان شهر آستین که از اسکوترهای برقی استفاده می‌کنند، مسئولان اداره این شهر بارها از حوادث احتمالی استفاده از این وسایل ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار انجام تحقیقات گسترده برای یافتن راهکارهایی مناسب در همین خصوص شده‌اند.

امروزه با توجه به تغییر تدریجی فرهنگ تردد مردم در سطح شهر، بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه بنزینی از وسایلی مانند دوچرخه و اسکوترهای برقی استفاده کنند تا علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و تولید کمتر آلودگی، به حفظ سلامت خود نیز کمک کنند. اما در این میان فرهنگ درست استفاده از این وسایل نقیله و جلوگیری از حوادث اهمیت بسزایی دارد.

انتشار اولین تحقیق گسترده از صدمات اسکوترهای برقی

تحقیقات CDC نشان ‌می‌دهد ۹۸ درصد از اسکوتر سواران در اروپا، آمریکا و کانادا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و ۵۲ درصد از حوادث رخ داده در حین اسکوتر سواری برای افرادی بوده است که بدون داشتن حالت متعادل اقدام به سواری کرده‌اند. متاسفانه برخی از شهروندان مناطق یاده شده پس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به سواری با اسکوترهای برقی خود می‌پردازند.

در سال گذشته میلادی تنها ۱۵۰۰ نفر در حوادث مربوط به اسکوترهای برقی دچار آسیب شدند. قانون گذاران در سراسر جهان به دنبال آن هستند که با تصویب قوانین تردد برای اسکوترهای برقی و وسایل مشابه از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید: سرویس نقشه گوگل محل‌های حضور دوچرخه‌های لیمو را مشخص می‌کند


انتهای پیام/

اسکوترهای برقی وسایلی مفید یا خطرناک برای صاحبانشان؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار