فصل بهار بهانه ای برای مهربانی با طبیعت/ مسیر زائران رضوی در گرمه پاکسازی می شود

چندی است دوستداران محیط زیست با هدف پاکسازی مسیر زائران رضوی به جمع‌آوری زباله‌های موجود در مسیر شهرستان گرمه پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان گرمه خراسان شمالی در پیوند با جنگل گلستان و در مسیر زائران رضوی قرار دارد که یکی از دوست‌داران محیط‌زیست این منطقه به جمع‌آوری زباله‌های موجود در کنار مسیر پرداخته و محیطی پاک را به مسافران در آستانه نوروز هدیه داده است.

طبیعت از آغاز زندگی بشر برای انسان‌ها بخشنده و سخاوتمند بوده و همیشه دستش برای دوستی با آنها دراز بوده است، علی دشتی یکی از دوست داران و فعالان محیط زیستی است که دست در دست طبیعت گذاشته و برای حفظ طبیعت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

علی دشتی در دوستی با طبیعت حدومرز نمی‌شناسد و جنگل و بیابان، دریا و ساحل، کوه و کویر برایش فرقی ندارد هر جا که باشد اقدام به پاکسازی محیط‌زیست می‌کند.

او اخیراً ب همراه چند تن از دوستانش به مناسبت فرارسیدن هفته درختکاری و در آستانه ایام نوروز پاکسازی ضلع جنوبی روستای دشت منطقه شور علی و حاشیه دو راهی دشت که در مسیر زائران عبوری از خراسان شمالی قرار دارد را آغاز کرده است.

علی دشتی گفت: پاک‌سازی طبیعت را اتفاقی شروع نکردم و به دلیل اینکه کنار جنگل زندگی می‌کنم همیشه ارتباط خوبی با طبیعت داشته‌ام و این باعث شده بود احساس خوبی نسبت به طبیعت در من زنده باشد و تلاش کنم مثل خانواده‌ام این طبیعت را حفظ کنم.

وی معتقد است مهم نیست کاری که برای زنده نگه‌داشتن طبیعت می‌کنید چقدر کوچک یا چقدر بزرگ باشد یا چقدر موردتوجه دیگران قرار بگیرد یا دور از چشم‌ها بماند، نگاهی یا دوربینی آن را ثبت کند و با دیگران به اشتراک بگذارد بلکه مهم این است که متوجه شویم طبیعت هم زنده است، نفس می‌کشد و برای بقای انسان بقای طبیعت هم ضروری است.

این فعال محیط‌زیست بابیان اینکه اغلب مناطق گردشگری واقع در ورودی استان خراسان شمالی از سمت استان گلستان نیازمند پاکسازی است، ادامه می‌دهد: متأسفانه گردشگران و مسافران بهداشت و پاکیزگی در مسیر را رعایت نمی‌کنند و طبیعت منطقه از حجم زیاد زباله دچار آسیب شده است.

این دوستدار طبیعت ادامه می‌دهد: این روند که یکی زباله بریزد و دیگری بیاید جمع کند صحیح نیست و باید درمان اساسی برای این مشکل داشت.

وی با تأکید بر اینکه وجود زباله در طبیعت یک مسئله‌ جدی است که نیاز به برنامه‌ریزی و فعالیت مداوم دارد می‌گوید: این جریان همچنان ادامه خواهد داشت و ما به تلاش خود برای حفظ محیط‌زیست ادامه خواهیم داد و سازمان‌های مردم‌نهاد و ارگان‌ها و علاقه‌مندان به محیط‌زیست می‌توانند در ادامه‌ این راه به ما بپیوندند.

علی دشتی در پایان بابیان اینکه حفظ طبیعت نیاز به فرهنگ‌سازی برای نسل جوان و کودکان دارد تاکید می‌کند: روز درختکاری و فصل بهار که درراه است می‌تواند بهانه خوبی باشد تا با حضور همراه فرزندان در طبیعت خداوندی، تجربه دوستی با طبیعت بخشنده خداوند را به آن‌ها هدیه کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

گپی با دوستداران محیط زیست در مسیر شهرستان گرمه

برچسب ها: آستان قدس ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.