نمایش سه شب با مادوکس به کارگردانی محمد مهدی یوسفی‌زاده در رشت در حال اجراست .

اجرای نمایش  سه شب با مادوکس در رشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نمایش سه شب با مادوکس اثر ماتئی ویسنی یک به کارگردانی محمد مهدی یوسفی‌زاده در رشت به روی صحنه رفته است.

وی با بیان اینکه، اجرای این نمایش تا ۲۱ اسفند ادامه دارد، افزود: سه شب با مادوکس روایت انسان‌هایی است درگیر روزمرگی، رخوت و تنهایی. نمایشی فراواقع که در آن مرگ به هیات مردی به شهری کوچک و دچار رکود می‌آید و سکون زندگی ساکنانش را بر هم می‌زند.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: این نمایش ساعت ١٩:٣٠ در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت روی صحنه است.

قاسم مصفا با بیان اینکه، سه شب با مادوکس تولید کارگاه بازیگری آموزشگاه سیمرغ است، افزود:این نمایش، فریاد خاموش انسان‌هایی تنها است که همدمی و انگیزه‌ای برای زیستن خویش می‌جویند.

وی در ادامه تصریح کرد: بهداد نقشی، مازیار اکبری، شکیلا محسنی، رضا حقیقی و حامد آریانفر بازیگران در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

ماتئی ویسنی‌یک، نمایشنامه‌نویس و شاعر، ٢٩ ژانویه سال ١٩٥٦ در رومانی به دنیا آمد. در رشته فلسفه و تاریخ در دانشگاه بخارست تحصیل کرد و در سن ٣١ سالگی از رژیم کمونیستی کشورش گریخت و پناهنده کشور فرانسه شد. ویسنی‌یک تا امروز بیش از چهل نمایشنامه به زبان رومانیایی و بیست نمایشنامه به زبان فرانسوی نوشته است و مهم‌ترین نمایشنامه‌نویس رومانی به حساب می‌آید.

سه شب با مادوکس، پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی، اسب‌های پشت پنجره، تماشاچی محکوم به اعدام، داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که دوستی در فرانکفورت دارد، و ریچارد سوم اجرا نمی‌شود از جمله آثار منتشر شده از او است.

 

انتهای پیام / ق

 

نمایش سه شب با مادوکس در رشت

برچسب ها: تئاتر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.