​هشدار اداره هواشناسی افغانستان از احتمال بارش های سنگین در 16 ولایت این کشور

اداره هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که طی هفته جاری، احتمال بارش‌های سنگین برف و باران همراه با جاری شدن سیلاب در چندین ولایت وجود دارد.

​هشدار اداره هواشناسی افغانستان از احتمال بارش های سنگین در 16 ولایت این کشوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که طی هفته جاری، احتمال بارش‌های سنگین برف و باران همراه با جاری شدن سیلاب در چندین ولایت وجود دارد.

اداره هواشناسی گفته است که این بارش‌ها در ولایت‌های غور، دایکندی، غزنی، میدان وردک، بامیان، لوگر، پکتیا، پکتیکا، خوست، ارزگان، زابل، هلمند، قندهار، نیمروز، فراه و هرات پیشبینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی، این بارش‌ها از روز یکشنبه از غرب این کشور آغاز خواهد شد و به سمت ولایت‌های شرقی افغانستان پیش خواهد رفت.

این اداره گفته است که میزان بارش باران در ولایت‌های مذکور بین ۲۰ ملی متر تا ۴۰ ملی متر و میزان بارش برف بین ۲۰ الی ۴۰سانتی متر پیشبینی می شود.

گفتنی است که هفته پیش نیز اداره هواشناسی افغانستان از بارش های سنگین هشدار داده بود.

این بارش‌ها در ولایت‌های هلمند، قندهار و فراه باعث تخریب بیش از دو هزار خانه و بیجا شدن چند هزار تن شد. سیلاب‌های ناشی از این بارش همچنین جان ۲۰ تن را در ولایت‌های مذکور گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار