فرمانده قرارگاه مركزی راهيان نور سپاه و بسيج در نشست خبری:

برنامه‌های امسال رویکردی مردم محور دارد

سردار سلیمانی گفت: قرارگاه راهیان نور امسال مبتنی بر فرمایشات رهبری و با رویکرد مردم محوری برنامه‌هایی را آماده کرده است.

راهيان نور محور وحدت و همدلی استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز (یکشنبه) درباره برنامه ریزی های انجام شده برای راهیان نور امسال گفت: راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در تداوم دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه دفاع مقدس است. ما باید رشادت ها و ایثاری که رزمندگان ما در دفاع مقدس داشتند را به نسلی که آنها را ندیده اند منتقل کنیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه هم با تمام ظرفیت و با رویکرد مردم محوری بستری را فراهم می کند تا مردم خود راهیان نور را مدیریت کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در دیداری که رهبری با دست اندرکاران راهیان نور داشتند به سه نکته درباره راهیان نور تاکید کردند. ایشان فرمودند که این راه ادامه داشته باشد، انحراف پیدا نکند و همچنین کار نو صورت گیرد.

وی افزود: امروز هم مخاطبان ما جوانان و نوجوانان هستند، اکثریت شرکت کنندگان راهیان نور که در ۷ استان میزبانی میشوند را جوانان تشکیل می‌دهد.

سردار سلیمانی ادامه داد: از نکات مهمی که به آن توجه می شود باز خوانی راهنمایی های مقام معظم رهبری و تولید اینفوگرافی سیر تحول و تعالی است. قرارگاه راهیان نور مبتنی بر فرمایشات رهبری و با رویکرد مردم محوری برنامه هایی را آماده سازی کرده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: همچنین طرح اعتدال راهیان نور و طرح رصد و پایش مورد توجه قرار گرفته است. اما بحث دیگری که توجه زیادی به آن شده بحث ایمنی است.امسال علی رغم فضاسازی هایی که به وجود آورده اند امنیت قابل قبولی داریم.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم شرکت داشتند و علیه دشمن می جنگیدند و ما در این هشت سال شاهد وحدت چشمگیری بودیم. راهیان نور هم در واقع ادامه دهنده همان دفاع مقدس است و ما مصداق سخنان و استمرار حرکت شهدا را در راهیان نور می بینیم.

سردار سلیمانی گفت: توسعه و تقویت ستاد های مردمی از نکات مهمی است که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور بیان کردند.امسال بیش از 12 استان در کنار برنامه های مصوب سازماندهی شده، با خودرو های شخصی برای راهیان نور ساماندهی شده اند. اردوهای ترکیبی-تلفیقی هم برای نخستین بار صورت می گیرد که بخشی از زائران در استان کرمانشاه علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی، در فعالیت های عمرانی مناطق نیز حضور خواهند یافت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به هدف گذاری برای اقشار خاص و تخصصی تصریح کرد: راهیان نور دریایی بسترها را فراهم کرده ایم تا دانشجویان و جامعه نخبگانی کشور از اقدامات انجام گرفته شده در دوران دفاع مقدس در دریا آگاه شوند. اقشار خاص مانند کاروان بیماران اوتیسم و دختران انقلاب از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار زائران، خدمات اجتماعی و کارهای جهادی مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: یکی از برنامه های محوری قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج توجه به جوانان است که برای اولین بار در منطقه عملیاتی دارخوین قریب به ١٢٠٠ نفر از زائرین در مراسم اعتکاف حضوو خواهند یافت.

سردار سلیمانی در پایان تاکید کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج بعنوان دستگاهی که نگاهش به مردم است، زمینه را برای حضور مردم در راهیان نور فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار