مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:

احتمال سهمیه بندی خون برای بیمارستان‌ها در استان وجود دارد

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت:برای تأمین خون استان به شدت با مشکل روبه رو هستیم.

احتمال سهمیه بندی خون برای بیمارستان‌ها در استان وجود داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید حمید رضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی صبح یک شنبه در نشست خبری در محل اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: قراردادی بودن نیمی از پرسنل انتقال خون استان از مشکلات ما بوده و این در حالی است که ما به ۶۰ بیمارستان خون رسانی می‌کنیم و منابع حال حاضر به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌های استان نیست.

وی تصریح کرد: تمام انرژی ما صرف تأمین به روز خون استان است، برای تأمین خون استان به شدت با مشکل روبه رو هستیم که دلیل آن افزایش تخت‌های بیمارستانی بدون افزایش بودجه این سازمان است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: به شدت شرایط ما بحرانی است، مشکلات ما بسیار حساس است که این موضوعات نشان دهنده این است که شرایط مالی سازمان انتقال خون وخیم است.

اسلامی افزود: با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات حل، اما مشکلات انتقال خون حل نشد. در هفته‌های گذشته با وجود تمام مشکلات تلاش کردیم تا استاندارد‌های اروپایی را کسب کنیم که کسب این موفقیت‌ها را کاملاً مدیون پرسنل خدمت گذار در استان هستیم.

وی با اشاره به حجم صادرات خون تصریح کرد: در سال ۹۶ توانستیم ۷۳ هزار و ۷۹۷ کیسه خون ارسالی به آلمان داشته باشیم که علاوه بر این موضوع موفق شدیم از نظر استاندارد نیز بالاترین استاندارد‌های اروپایی را کسب کنیم که این عملکرد باعث می‌شود استان ما در حوزه دارو با کمبود رو به رو نشود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: قطعاً اگر وضعیت اینگونه ادامه پیدا کند خون را برای بیمارستان‌ها سهمیه‌ای خواهم کرد چرا که کسی مشکلات ما را گوش نمی‌دهد، ما واقعاً در بحث نیروی انسانی با مشکل رو به رو هستیم، اما باهم هم قسم شده‌ایم کسی با مشکل خون رو به رو نشود.

اسلامی به آمار ۱۱ ماهه این سازمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۷۹ هزار مراجعه کننده به پایگاه‌های اهدای خون استان داشته‌ایم که از این تعداد ۱۳۸ هزار ۸۵۷ موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی به ایجاد مجمع خیریه برای اهدای خون بانوان اشاره و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه محل و پرسنل را بانوان خیر تهیه می‌کنند و سازمان انتقال خون نیز در زمینه تجهیزات با این افراد همکاری خواهد کرد که این موضوع برای اولین در کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های این اداره در نوروز ۹۸ گفت: بهترین عیدی که مردم می‌توانند به ما بدهند اهدای خون است و در این راستا پویش عیدانه اهدای خون را مدنظر داریم که در سه پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار اجرایی خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بهترین عیدی که مردم می‌توانند به ما بدهند اهدای خون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.