تعطیلی فعالیت‌های تجاری در ونزوئلا به دلیل ادامه قطعی برق

دولت ونزوئلا از تعطیلی مدارس و فعالیتهای تجاری در روز دوشنبه به دلیل تداوم قطعی برق خبر داد.

تعطیلی فعالیت‌های تجاری در ونزوئلا به دلیل ادامه قطعی برقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دولت ونزوئلا با اشاره به «جنگ برق» آمریکا علیه کاراکاس، از تعطیلی مدارس و فعالیتهای تجاری در روز دوشنبه به دلیل تداوم قطعی برق خبر داد.

بر این اساس، خوزه رودریگوئز، وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا از تعطیلی مدارس و فعالیتهای تجاری این کشور در روز دوشنبه به خاطر قعطی برق خبر داد.

وی یک شنبه شب طی یک بیانیه تلویزیونی ادامه قطعی برق در روز دوشنبه را اعلام کرد. این برای چهارمین روز است که برخی مناطق ونزوئلا از جمله کاراکاس، پایتخت این کشور با خاموشی مواجه است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا عصر شنبه در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در کاراکاس، ایالات متحده را به «جنگ برق» متهم کرده و قطعی غیرعادی جریان برق را نتیجه دخالت عوامل امپریالیسم توصیف کرده است.

اواخر ماه ژانویه و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس جمهور برآمده از رای مردم این کشور، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد. آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای همپیمان با واشنگتن گوایدو را به رسمیت شناختند.

این در حالی است که روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب ونروئلا اعلام کرده و خواستار آن شدند که قدرت‌های بیرونی نباید در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین مداخله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار