«ملا عمر» در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی در افغانستان زندگی می کرده است

یک رونامه نگار هلندی در کتاب خود نوشته است که ملا محمد عمر، رهبر فراری طالبان زمانی در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی در افغانستان زندگی می کرد.

«ملا عمر» در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی در افغانستان زندگی می کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «بتی دم»، رونامه نگار هلندی در کتاب خود به نام «زندگی مخفی ملا عمر» نوشته است که ملا محمد عمر، رهبر فراری طالبان زمانی در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی در افغانستان زندگی می کرد.

این روزنامه نگاری هلندی است که برای نگارش کتاب خود پنج سال را صرف تحقیق و مصاحبه درباره اعضای طالبان کرده است می نویسد: برخلاف تصور آمریکا ملا عمر هرگز در پاکستان پنهان نشده بود؛ بلکه او در زادگاهش، ولایت زابل در فاصله پنج کیلومتری یک پایگاه آمریکایی زندگی می کرد.

خانم «بتی دم» موفق شده است با جبار عمری، مردی که در دوران اختفای ملا عمر عملا محافظ او شد مصاحبه کند. آقای عمری، ملا عمر را تا زمان مرگش در اثر بیماری در سال ۲۰۱۳ پنهان کرد.

در این کتاب نوشته شده است که ملا عمر در اتاق های مخفی خانه ای در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی زندگی می کرد. به نوشته این کتاب، نیروهای آمریکایی حتی در یک مورد این خانه را جستجو کردند اما اتاق های مخفی خانه از چشم آنها پنهان ماند.

در کتاب «زندگی مخفی ملا عمر» اثر «بتی دم» امده است که او بعدا به ساختمان دیگری در کمتر از پنج کیلومتری یک پایگاه دیگر آمریکایی که محل استقرار هزار سرباز بود نقل مکان کرد.

به خانم دم گفته شده که ملاعمر امکان اداره این گروه از مخفیگاه خود را نداشته است اما او بر ایجاد دفتر طالبان در قطر مهر تایید زد؛ جایی که مقام‌های آمریکایی در تلاش برای پایان جنگ طولانی این کشور مشغول مذاکره با رهبران طالبان هستند.

این کتاب ماه پیش در هلند چاپ شد و به زودی به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار