سخنگوی طالبان گزارش نیویورک تایمز مبنی بر تمایل به صلح با دولت کابل را شایعه دانست

سخنگوی طالبان با رد گزارش نیویورک تایمز از دیدار دیپلمات ارشد نروژی با «ملا عمر»، اعلام کرد که دیدار این دیپلمات و تمایل به صلح این گروه با دولت کابل شایعه است.

سخنگوی طالبان گزارش نیویورک تایمز مبنی بر تمایل به صلح با دولت کابل را شایعه دانستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی طالبان افغانستان «قاری یوسف احمدی» با انتشار بیانیه‌ای گزارش نیویورک تایمز مبنی بر دیدار دیپلمات نروژی با رهبر و بنیان گذار این گروه در پاکستان  را رد کرد.

سخنگوی طالبان اعلام کرد: ملا عمر پس از حمله آمریکا به افغانستان با هیچ دیپلمات خارجی دیدار نکرده است چرا که برای هدف قرار دادن وی میلیون‌ها دلار جایزه تعین شده بود.

 دیپلمات ارشد نروژی در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی نیویورک تایمز «آلف آرن رامسلین»گفت که وی دوبار با ملاعمر دیدار کرده بود و این گروه تمایل زیادی به صلح با دولت کابل داشت ولی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان همواره مانع تحقق صلح در افغانستان بوده است.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از این دیپلمات نروژی آمده است که مقامات طالبان افغان سال 2008 میلادی برای دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان دولت کابل در پایتخت نروژ  توافق کردند ولی این دیدار به تعویق افتاد و منزل نماینده طالبان در شهر کویته پاکستان مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت که منجر به کشته شدن برادر و زخمی شدن خانم وی شد.

وی افزود: طالبان در سال 2009  امیدوار بودند که اوباما رویکرد متفاوتی نسبت به افغانستان اتخاذ کند اما پس از اعزام 30 هزار سرباز آمریکایی توسط اوباما  به این کشور مانع دیگری در روند صلح ایجاد شد.

با این حال قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان با رد این گزارش از این رسانه آمریکایی خواسته است تا از انتشار غیر موثق خودداری کند تا اعتبار خود را نابود نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.