عضو کمیسیون صنایع مجلس؛

سیاست غلط عرضه خودرو در بازار عامل ایجاد رانت

عضو کمیسیون صنایع مجلس :عرضه خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار باعث ایجاد رانت شده است .

سیاست غلط عرضه خودرو در بازار عامل ایجاد رانتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌فروش‌های خودروسازان گفت:عرضه خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار باعث ایجاد رانت شده است و علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی قیمت‌ها را روزبه‌روز بالا می‌برند.

منصوری با بیان اینکه درحالی‌که خودروسازان هنوز به تعهدات قبلی خود عمل‌نکرده‌اند، اما در قالب ۲۰ درصد نقد ثبت‌نام جدید انجام می‌دهندافزود:خودروسازان با مدیریت عرضه، قیمت خودرو به یک مبلغ نجومی رسانده‌اند که علت اصلی آن‌هم به اجرای سیاست قیمت‌گذاری ۵ درصد زیر قیمت بازار برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: در دورانی که خودروسازی در ایران انحصاری است، مشخص است که قیمت‌گذاری بر مبنای ۵ درصد زیر قیمت بازار، موجب افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود. با این سیاست غلطی که اتخاذ شد سرمایه افراد از بانک‌ها به سمت خودرو سرازیر می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس در خصوص نظارت بر اوضاع بازار خودرو نمی‌تواند کاری انجام دهد گفت: تحقیق و تفحص ماه‌ها و گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا جایی که هم نماینده‌ها و هم مدیر مجموعه موردنظر عوض می‌شود و موضوع به‌جایی نمی‌رسد؛ بنابراین موضوعات این‌چنینی باید سریعاً توسط سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات، قوه قضاییه و دادستانی پیگیری شود.

انتهای پیام/ ک

قیمت گذاری خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار موجب افزایش بیشر قیمت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.