ذخیره سازی ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن‌ پرتقال در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از سوی دولت، تا‌کنون ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن‌ پرتقال به استان فرستاده شده و در سردخانه های نقاط مختلف استان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: تاکنون ۱۵ جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال ۹۷ تشکیل شده است.

وی افزود: برای تامین ‌میوه شب عید با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت، تا‌کنون ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن‌ پرتقال به استان فرستاده شده و در سردخانه های نقاط مختلف استان ذخیره شده است.

میرعماد با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۰‌ تن‌ پرتقال برای استان سمنان ویژه تنظیم بازار شب عید ارسال شد گفت: میوه تنظیم بازار شب عید در استان به تفکیک در شاهرود ۳۱ درصد، میامی ۶ درصد، دامغان ۱۳ درصد، گرمسار ۱۱ درصد، آرادان ۲درصد، سمنان ۲۸ درصد، مهدیشهر ۷درصد و سرخه ۲ درصد توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع میوه شب عید توسط ۱۴۵ غرفه صورت‌ می گیرد که از این تعداد ۷۴ غرفه ‌متعلق به اصناف، ۳۳ غرفه سازمان تعاون روستایی، ۴ غرفه شهرداری و ۳۵ غرفه متعلق به روستاهای هدف با جمعیت زیاد است.

دبیرستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه در حوزه سرانه تامین‌ میوه در کشور، استان ‌سمنان رتبه اول را به خود اختصاص داده است تصریح کرد:  توزیع ‌میوه از روز شنبه ۲۵ اسفند ماه امسال در استان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال ۹۷ تاکنون، ۴۲۰ تن ‌گوساله منجمد، ۱۱۴ تن گوشت گرم ‌گوسفندی، ۱۶ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان ‌توزیع شده است.

وی افزود: ۵۳۰‌ تن شکر در بهمن سال جاری در استان توزیع شده و در اسفند ماه نیز در فاز اول ۵۹۰‌ تن شکر برای مصارف خانگی و صنعتی توزیع شده و در‌مجموع ۱۷۹۰ تن شکر سهمیه استان در اسفند ماه امسال است که هیچ ‌مشکلی در این‌حوزه نداریم.

وی ضمن بیان اینکه  نمایشگاه های بهاره ویژه شب عید در شهرستان های استان برپا می شود گفت:  تزریق روحیه امید با نشر اخبار مثبت و خنثی نمودن توطئه های دشمنان در زمینه تزریق یاس و ناامیدی در جامعه، بسیار ضروری است.

انتهای پیام / گ

جلسه شورای اطلاع رسانی استان سممنان برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.