رفعتی: هیچ مشکلی با سهرابی ندارم/ روابط ما با کمیته داوران AFC از کل کشور‌های آسیایی بهتر است

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: هیچ مشکلی با سرپرست کمیته داوران ندارم و همچنان در دپارتمان داوران فعالیت می‌کنم.

داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور پیر لوئیجی کولینا (رئیس کمیته داوران فیفا) در تهران برای اجرای سیستم کمک داور ویدیویی در دربی بیان کرد: کولینا تنها برای نظارت روی VAR به ایران می‌آید و در دربی هم این سیستم به صورت آفلاین اجرا می‌شود چرا که فیفا تاکنون به ما مجوز استفاده از VAR را به صورت آنلاین نداده است.

او درباره گزینه‌های قضاوت دربی اظهار داشت: تاکنون این موضوع مشخص نشده است و دست کم ۲ هفته برای انتخاب داور دربی زمان داریم. علیرضا فغانی، بیژن و پیام حیدری، موعود بنیادی فر، اشکان خورشیدی، محمدرضا اکبریان، حسن اکرمی، حسین زرگر و رضا کرمانشاهی و سایر داوران ما به یک اندازه برای قضاوت دربی شانس دارند. اینکه داوران هفته‌های قبل از بازی استقلال و پرسپولیس کدام بازی را قضاوت کرده اند هم به قضاوت این بازی هیچ ارتباطی ندارد. حتی اگر یک داور بازی پیش از دربی را برای استقلال و پرسپولیس سوت زده باشد احتمال قضاوتش در دربی وجود دارد.

رفعتی درباره شائبه‌هایی که درباره اختلاف او با علیرضا سهرابی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و من همچنان در دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره انتقاد برخی پیشکسوتان داوری از فدراسیون فوتبال برای انتخاب سهرابی با سابقه قضاوت در فوتسال به عنوان سرپرست کمیته داوران گفت: سهرابی پیش از اینکه به عنوان داور بین المللی فوتسال انتخاب شود در فوتبال قضاوت کرده است. اکنون حتی برخی افرادی که سابقه داوری هم ندارند روی امور این رشته مسلط هستند. سهرابی که خودش داور بوده است. سابقه ۲ دوره قضاوت در جام جهانی فوتسال و داوری فوتبال را هم دارد.

رفعتی درباره انتقاد اعضای تیم پرسپولیس به قضاوت علیرضا فغانی در دیدار این تیم با نساجی اظهار داشت: در کل هیچ یک از بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر مشکل داوری نداشت و اگر داوری اشتباهی هم انجام داده باشد این اشتباه روی نتیجه بازی تاثیرگذار نبوده است. ضمن اینکه علیرضا فغانی هم در صحنه‌های مشکوک بازی نساجی - پرسپولیس تصمیم‌های درستی گرفت.

او درباره دلیل تغییر تیم داوری استقلال- الدحیل هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا گفت: ادهم المخادمه به دلیل اشتباهی که در بازی پرسپولیس- پاختاکور انجام داد از سوی کمیته داوران AFC برای بازی الهلال- العین انتخاب نشد و او باید بازی استقلال- الدحیل را سوت بزند، اما این موضوع هیچ ارتباطی به لابی سعودی‌ها ندارد و این حرف غیرمنطقی است. اگر قرار به لابی باشد روابط کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران با کمیته داوران AFC از تمام کشور‌های آسیایی بهتر است.


بیشتر بخوانید:

کولینا ناظر سیستم کمک داور ویدویی دربی سرخابی‌های پایتخت

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار