وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران گفت: به جوانان فعال در صنعت بازی‌سازی در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری داریم.

تلاش‌های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت بازی‌های ویدیویی روز به روز به جلو حرکت می‌کند و جای پای خود را در میان علاقه‌مندان محکم‌تر می‌کند.

وی افزود: یک روز با الهام از سینما، بازی ساخته می‌شد و امروز از بازی به سمت سینما و سریال می‌رویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمار‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۶ نشان داده است که ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی روزانه به طور متوسط ۷۳ دقیقه بازی می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد ارزش زحمات و خدمات بازی‌سازان چقدر است و بابت همتی که دارند از آن‌ها تشکر می‌کنم.

صالحی با بیان این که بازی‌های ایرانی در حوزه فنی و تکنیکال هر سال گام‌های جهشی طی می‌کنند گفت: در کنار حوزه فنی، باید به سه حوزه دیگر نیز توجه شود. یکی از آنها حوزه اقتصادی است که طبعا به سرمایه و مدیریت اقتصادی نیاز است و در این راه باید اقدامات زیرساختی صورت گرفته و همگرایی بیشتری برقرار شود. البته نباید حل مشکلات اقتصادی به شکل بیرونی که باعتث رشد گلخانه‌ای می‌شود پیگیری شود و باید نگاه درون‌گرایانه داشت.

تلاش‌های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است

وی ادامه داد: دو حوزه دیگر که باید بیش از این به آن توجه شود یکی فلسفه نظری و راهبردی بازی‌ها و دیگری حوزه ساختار روایی تا در کنار رشد فنی، یک شبکه مطمئن‌تری در بازی‌ها داشته باشیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مطمئنا به نسل جوانی که امروز در صنعت بازی‌های رایانه‌ای فعال است و شاهد جهش و پیشرفت آنها هستیم، در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری می‌توان داشت. در پایان این مراسم، جوایز بهترین بازی‌های سال از سوی سیدعباس صالحی به برندگان آن اهدا شد.

تلاش‌های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است

تلاش‌های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.