نساجی و جلالی؛ آیا آینده روشنی را می‌توان تصور کرد؟

قرمزپوشان قائمشهری در اولین تجربه لیگ برتری خود با کسب ٢٣ امتیاز از ٢١ هفته سپری شده، در رده هشتم جدول قرار گرفته اند که از نگاه هواداران رتبه مناسبی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بیش از یک سوم از فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال گذشته است، فصلی فشرده و سخت که از قضا با وقفه‌های طولانی مدت هم همراه شد و حالا در دو نیمه بالا و پایین شرایط بسیار حساسی بر جدول حاکم است.

قرمزپوشان نساجی که نیم فصل اول را با نکونام جوان پای به لیگ برتر گذاشتند، عنان کار را در نیمه دوم لیگ به مجید جلالی با تجربه سپردند و در شش هفته گذشته یک پیروزی، ٤ تساوی و یک شکست کسب کردند.
 
پیرامون عملکرد فنی تیم و جایگاه احتمالی نساجی در پایان فصل دیدگاه یکی از پیشکسوتان این تیم را جویا شدیم.
 
یونس گراییلی بازیکن سال‌های دور نساجی که در یک دوره کوتاه سرمربیگری این تیم را بر عهده داشت، بر این عقیده است که هدف گذاری انجام شده در ابتدای فصل مناسب نبوده است.

گراییلی گفت: قدمت تاریخی باشگاه، هواداران بی نظیر، شرایط تمرینی مناسب و مدیریت با ثبات از نساجی به عنوان یک تیم با شخصیت و بزرگ ساخته است، اما شاید غیبت طولانی مدت این تیم و یا تفکرات القا شده کادرفنی موجب شده تا سطح آرزو‌ها و خواسته‌های این تیم پایین باشد و به حداقل‌ها راضی باشد.

وی افزود: نکونام در اولین فصل مربیگری خود در برخی زمینه‌های فنی از جمله بستن تیم بی تجربه بود و شاید اگر سابقه مربیگری بیشتری داشت، نساجی مانند پدیده مشهد با هدف گذاری مناسب و برنامه ریزی دقیق‌تر نتیجه شایسته تری می‌گرفت.

گراییلی با بیان اینکه نساجی با توجه به آزادی عمل داده شده از سوی مدیریت می‌توانست از لحاظ جذب بازیکن بسیار قدرتمندانه‌تر عمل کند، گفت: بسیاری از بازیکنان جذب شده علیرغم مصاحبه‌های انجام شده مبنی بر نبود بودجه کافی، با قرارداد بالایی جذب تیم شدند که این مطلب گویای این امر است که نساجی تیم کم هزینه‌ای هم نبوده است.

وی افزود: عملکرد فنی نساجی با مربیگری نکونام در فاز دفاعی بی نظیر بود و از یک تعادل بسیار خوبی در بازی‌ها برخوردار بود که این مساله از تفکرات کاپیتان باسابقه تیم ملی نشأت می‌گرفت.

گراییلی در ادامه نقد فنی نساجی در نیم فصل اول گفت: بزرگترین مشکل نساجی در نیم فصل اول که کادر فنی نتوانست بر آن غلبه کند، انتقال توپ از دفاع به حمله بود که همین مساله موجب بازی‌های کسل کننده و کم گل شده بود، اما با ورود مجید جلالی هم تفکرات هجومی وی به تیم تزریق شده و هم سرعت عملکرد تیمی در انتقال توپ بسیار بالاتر رفته است.

وی بزرگترین خواسته پیشکسوتان و هواداران تیم از کادرفنی را تغییر ذهنیت تیم و بالا بردن سطح خواسته و توقعات بازیکنان دانست و گفت: با توجه به بازی‌های باقیمانده و شرایط تیم، نساجی می‌تواند با در نظر گرفتن راهکار‌های روحی و روانی که مجید جلالی یقینا با تجربه سال‌ها مربیگری در لیگ برتر در آن تبحر دارد، در پایان فصل رتبه‌های شایسته‌ای را از آن خود کند تا دل هواداران صبور و دوست داشتنی این تیم شاد شود.
انتهای پیام/آ


نساجی تیمی بزرگ با ذهنیتی که هنوز بزرگ نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار