نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران:

حدود ۱۰ درصد جمعیت مشکل گفتار، زبان و یا بلع دارند

دارویی گفت: هفت تا ۱۰ درصد جمعیت به علل مختلف پزشکی، روانشناختی، محیطی و آناتومیک به مشکلات ارتباطی و بلع مبتلا می‌شوند.

بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر دارویی نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران در آستانه برگزاری هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران اظهار داشت: بر اساس آمار‌های جهانی هفت تا ۱۰ درصد جمعیت دچار مشکل گفتار، زبان و یا بلع هستند و این مشکلات در کودکان شیوعی بیشتر دارد.

مهم‌ترین علل بروز مشکلات ارتباطی و بلع 

وی افزود: علل مختلف پزشکی، روانشناختی، محیطی و آناتومیک سبب بروز مشکلات ارتباطی و بلع می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به کم شنوایی، شکاف لب و کام، سکته‌های مغزی و مشکلات حنجره از جمله سرطان حنجره اشاره کرد.

نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران با بیان اینکه درمان مشکل گفتار، زبان و بلع بر اساس اختلال ایجاد شده متفاوت است، افزود: برخی از افراد به صورت کامل بهبود می‌یابند و برخی به اقدامات توانبخشی طی سال‌های طولانی نیاز دارند.

عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: گفتار درمان‌گران تلاش می‌کنند فرد مبتلا به این نوع اختلالات بتواند توانایی گفتاری خود را به دست آورد و از قابلیت‌های خود برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار