هماهنگی با گام دوم انقلاب در گرو رویکرد‌های فرهنگی

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ در سه محور باید به صورت جدی برنامه‌ها را برای هماهنگ شدن با گام دوم انقلاب مرور کنیم و محور اول ساختار است که خیلی می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد و راه را کوتاه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب قرار داریم و انقلاب ۴۰ ساله شد، معظم له دستورالعمل‌هایی ارائه فرمودند و قرار است بر مبنای هفت محور اصلی مشق کنیم، به نظر می‌رسد در حوزه‌های مختلف نیاز به یک بازنگری جدی  داریم.

وی افزود: در حوزه فرهنگ در سه محور باید به صورت جدی برنامه‌ها را برای هماهنگ شدن با گام دوم انقلاب مرور کنیم و محور اول ساختار است که خیلی می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد و راه را کوتاه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باید در رویکرد‌ها تجدید نظر جدی بکنیم تا بتوانیم به اهداف برسیم و محور دیگر عملکردهاست و اگر در این سه حوزه متولیان فرهنگی کارشان را مرور کرده و با توجه به ماموریت جدید که نظام به عهده دستگاه‌های مختلف گذاشته و مطالبه رهبری است، کار کنند اتفاقات مبارکی می‌تواند رقم بخورد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: باید در این زمینه اراده‌ها را متناسب با آنچه که می‌خواهیم اتفاق بیفتد، جزم و جدی کار کرد و اگر می‌خواهیم شاهد تحول در حوزه فرهنگ و به عنوان جریان پویا و موثر بود، باید اراده جدی را در دستگاه‌های فرهنگی ببینیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای خرد جمعی خیلی اهمیت قائل شویم، افزود: مشورت ها، درایت، برنامه ریزی و روح حاکم بر جریان فرهنگی استان باید خرد جمعی باشد و خرد جمعی باید تبدیل به جریان فرهنگی پویا و جدی بشود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: باید منابع در کنار هم قرار گرفته و نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در حوزه اقتصادی و باید منابع در کنار هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: احساس کردیم نیاز به قرارگاهی با همین پیش فرض‌ها برای رسیدن به اهداف حوزه فرهنگ در استان وجود دارد که تشکیل شده و در سال ۹۸ با این قرارگاه فرهنگی کار را پیش می‌بریم.

وی افزود: قرارگاه در ذیل شورای فرهنگ عمومی کار خود را انجام می‌دهد و نیاز به پشتیبانی‌هایی دارد.

محمدجواد فدائی در شورای فرهنگ عمومی استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: در حوزه فرهنگ عمومی باید شاخص‌ها را مد نظر قرار داده و با برنامه برای انجام آن‌ها حرکت کنیم و در دوره‌های مستمر میزان دستیابی به اهداف و شاخص‌ها را ارزیابی کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید مشخص باشد که می‌خواهیم به چه اهدافی برسیم و تا چه میزان به این اهداف دست یافته ایم، ارزیابی از میزان دستیابی به شاخص‌های فرهنگی در استان را مورد تاکید قرار داد.

وی از فرهنگ عمومی به عنوان زیربنای رفتار‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: وجود نابسامانی‌هایی در حوزه‌های اجتماعی و اداری نشان می‌دهد که برای رفع آن‌ها فرهنگ عمومی باید اصلاح شده و ارتقا یابد.

فدائی تاکید کرد: اگر افزایش سرانه مطالعه در جامعه را ارتقا فرهنگی می‌دانیم باید ببنیم این شاخص در استان کرمان چه میزان است و با چه راهکار‌هایی می‌توان آن را افزایش داد.

وی گفت: تاکنون نیز اقداماتی برای توسعه شاخص سرانه مطالعه عمومی در استان انجام شده که باید آن‌ها را مورد بازنگری قرار داد و تکمیل کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص‌های توسعه فرهنگی، وجود وجدان کاری در دستگاه‌های دولتی است، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از بروکراسی اداری به عملکرد کارمندان بر می‌گردد و بخش کمی از این بروکراسی مربوط به بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها است.

وی گفت: نیت، باور و اعتقاد کارمندان ادارات دولتی در کار کردن آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد و برای رفع بخش زیادی از بروکراسی اداری، باید اصلاح شود.

وی حمایت از سرمایه گذاری را نیز یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی بر شمرد و تاکید کرد: در برخی موارد افراد اعتقادی به حقوق مراجعان ندارند و پس از طرح شکایات نیز روند کار فرد را دشوارتر می‌کنند که باید دید چرا اینگونه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال جاری هفت نشست شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شده است، گفت: امروز شاهد استفاده از ظرفیت‌های آئین نامه شورای فرهنگی هستیم و در این راستا کارگروه‌های ۶ گانه شورا تشکیل شده است.

محمدرضا علیزاده افزود: در سطح شهرستان‌های استان کرمان نیز ۱۴۳ نشست شورای فرهنگ عمومی برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار