مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان؛

ضعف کارشناسی در بحث امهال وام های کشاورزی مشهود است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان، گفت: یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن مصوبه امهال وام های کشاورزی، ضعف کارشناسی شدید در این موضوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان، در جلسه دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا شهرستان های زرند و کوهبنان که به میزبانی فرمانداری زرند برگزار شد، گفت: استان کرمان همیشه مورد تهدید جدی زلزله و خشکسالی بوده که امروزه متاسفانه بحث گرد و غبار و ریز گردها نیز اضافه شده است که می طلبد بیش از پیش آمادگی کامل در هنگام وقوع بحران و مواجهه با این بلایای طبیعی را داشته باشیم.
وی افزود: اعتقاد ما در قدم اول مواجهه با بحران در بحث پیشگیری است که در همین راستا اداره کل مدیریت بحران استان کرمان برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا در سطح استان کرده است.
سعیدی با اشاره به دیگر آموزش‌های مدیریت بحران، تصریح کرد: بهترین اقداماتی که در حین و قبل از وقوع حوادث می توان انجام داد، راه‌های کمک رسانی به افراد جامعه، ارائه اطلاعات از برنامه‌های دولت برای یاری رساندن به جامعه، آگاهی از علائم خاص اخطار رسانی بحران، نحوه اقدام در خصوص احداث سرپناه، حفظ معیشت تا دریافت کمک های ارسالی، آگاهی از مشکلات دولت در مواقع بحران و ... از موارد آموزش های مدیریت بحران است.

وی یادآور شد: تعداد 25 گسل در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 18 گسل فعال است و با توجه به اهمیت این موضوع، متاسفانه استان کرمان از فقدان یک طرح جامع مقابله با زلزله رنج می برد.
مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل به صورت منظم و مستمر با پژوهشگران و نخبگان و صاحب نظران در حال مذاکره، ارتباط و استفاده از ایده ها و تجربه های آنان است، از تهیه طرح جامع گسل شناسی استان کرمان با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ایران خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصوبه هیئت وزیران در خصوص امهال وام های کشاورزی پرداخت و ضعف کارشناسی شدید در این موضوع را یکی از دلایل اجرایی نشدن این مصوبه دانست.

سعیدی از پیگیری مستقیم فدایی استاندار کرمان از مبادی هیئت وزیران و ریاست‌ جمهوری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: بزودی دغدغه مردم در وام های کشاورزی کاسته شود و مصوبه امهال آنها انجام شود.

انتهای پیام/ب

دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای شهرستان های زرند و کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار