شناسایی علل اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان‌های اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: علل اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان‌های استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل امروز در کارگاه پیشگیری از مواد مخدر و نا امن سازی محیط با استفاده از ظرفیت بسیج که در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره ۲ جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد با بیان اینکه علل اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان‌های استان اردبیل شناسایی شده است، اظهار کرد: مشکلات روحی و روانی، افسردگی، بیکاری، محیط زندگی، علل فردی و خانوادگی و اجتماعی و... را می‌توان از مهمترین علل گرایش به مواد مخدر عنوان کرد.

وی به اهمیت پتانسیل بسیج در پیشگیری از مواد مخدر و نا امن‌سازی محیط برای سودجویان از توسعه مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و افزود: آموزش خانواده‌ها برای آگاهی از این بلای خانمان‌سوز و پیشگیری فرزندان از گرایش به مواد مخدر ضرورت دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این کارگاه ارائه آموزش‌های لازم در مورد عواقب سوء مصرف مواد مخدر به جامعه را ضروری خواند و بیان کرد: این آموزش‌ها می‌تواند از طریق کارگاه‌های آموزشی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به مردم ارائه شود تا سطح آگاهی‌ها در این زمینه بالا برود.

مهران اوچی اردبیلی از ادامه برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان جهاددانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی متقاضی استان اردبیل خبر داد و افزود: آموزش نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه سوء مصرف مواد مخدر دارد به همین خاطر آموزش‌ها باید مستمر و ادامه دار باشد تا بتواند نقش خود را در کاهش این آسیب‌ها ایفا کند.

انتهای پیام/ح

اهمیت پتانسیل بسیج در پیشگیری از مواد مخدر در اردبیل

برچسب ها: مواد مخدر ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.