اجرای سامانه نوین آبیاری در بیش از ۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار تعهد اجرای سامانه نوین آبیاری به استانداری را داشتیم که تا کنون با وجود مشکلات فراوان در تامین اعتبارات و افزایش قیمت لوله و اتصالات بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن انجام شده و در سامانه ثبت شده است.

به گفته خمسه، همچنین بیش از ۲ تا ۳ هزار هکتار طرح با پیشرفت ۸۰ درصد در مراحل پایانی است.

وی تصریح کرد: سطح تعهد جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری حدود ۶ هزار و ۳۵۰ هکتار بود که تاکنون ۷۵۰۰ هکتار اجرا شده است.

خمسه گفت: با یک حرکت جهادی طرح‌ها و پروژه‌های سامانه نوین آبیاری که طی دو سال نیمه تمام مانده بود توانستیم به سرانجام برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری رتبه چهارم کشور را در کشور کسب کرده است.

وی با قدر دانی از تلاش کارشناسان، فرمانداری‌ها در برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان برای مشارکت در اجرای طرح‌های نیمه تمام افزود: از سال ۷۳ که طرح‌های ابیاری نوین آغاز شده است تنها در سال جاری توانستیم این میزان سامانه نوین آبیاری اجرا کنیم.

خمسه گفت: این میزان اجرای سطح سامانه نوین آبیاری در استان بی سابقه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: استان قزوین ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سامانه نوین آبیاری تنها در ۱۰ درصد از آن اجراشده است.

انتهای پیام/ک

استان قزوین ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.