آداب دید و بازدید؛

آداب دینی و اخلاقی میزبانی در ایام نوروز + فیلم

میزبان در استقبال از مهمان باید آدابی را رعایت کند که حسن اعتماد مهمان و اکرام او صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در ایام نوروز، رسم خوبی که سبب دلگرمی خانواده‌ها و استحکام آنان می‌شود، صله رحم یا همان دید و بازدید است. در این دید و بازدید‌ها باید به آدابی توجه شود که رابطه مهمان و میزبان تحکیم شود. حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این باره توضیحاتی ارائه کردند.

میزبان نباید مهمان را به کار بگیرد + فیلم

این کارشناس مذهبی پرهیز از به کارگرفتن مهمان به دست میزبان را از آداب مهم میزبانی دانست و اظهار کرد: در آداب میزبانی نکته‌ای که قابل توجه است، پرهیز کردن میزبان از به کار گرفتن مهمان در کار‌های خانه است. چنین اتفاقی نباید بیفتد، مگر اینکه آنقدر میزبان و مهمان با هم ندار باشند که این موضوعات سبب قطع ارتباطشان و کدورت مهمان از میزبان نشود. نباید میزبان مهمان را به کاری که دوست ندارد وادار کند.

وی افزود: جزو آداب میزبانی است که اگر سفره‌ای انداخته شد، میزبان سر سفره باشد. میزبان باید زودتر از مهمان غذا خوردن را شروع کند و دیرتر از همه دست بکشد. با این کار مهمان راحت است و احساس غربت نمی‌کند. از طرفی گفتند که مهمان مواظب باشد که بیشتر از سه روز در خانه میزبان نماند. در زمان رفتن مهمان از منزل میزبان، میزبان بدرقه کردن با احترام و گشاده رویی را فراموش نکند. از اتاق تا در خانه بدرقه صورت گیرد.

میزبان نباید مهمان را به کار بگیرد + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده در پایان اضافه کرد: در جمع کردن وسایل مهمان، میزبان نباید کمک کند. مثلا اگر چمدانی جمع می‌کند، کمکی از سوی میزبان انجام نشود که شائبه‌ای به وجود نیاید که این میزبان از دست ما خسته شده است. این برای اکرام خود مهمان و حسن اعتماد طرفین است.

در ادامه می‌توانید، ویدئو کامل این گفتگو را مشاهده کنید.

 
انتهای پیام/
 

دانلود

انتهای پیام/

آداب میزبانی در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار