استاندار خراسان رضوی:

نهاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸راه اندازی می‌شود

استاندارخراسان رضوی گفت:سال آینده از نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رونمایی خواهیم کرد.

نهاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸راه اندازی می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به این که باید مدیریت را دانایی محور کنیم گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت اقتصادی با مشارکت هم یک کار مشترک انجام بدهند که یک نهاد اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنند تا در سال آینده از آن رونمایی کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی تخصیص منابع در تهران انجام می‌شود یا نظام هزینه و درآمد نداریم چه رقابتی بین مدیریت استان‌ها می‌تواند وجود داشته باشد؟ یا اساس چه انتظاری داریم که تحولی ایجاد بشود؟

استاندار خراسان رضوی گفت: در نظام اداری ما به دلیل عدم ثبات مدیریت، چه انتظاری می‌توان داشت که یک شهرستان با منابع مشخص یک کار پایدار انجام بدهد لذا دو راه داریم یا یک مدیر جاریه باشیم یا دنبال یک سبک جدیدی باشیم که با سختی ممکن است همراه باشد.

رزم حسینی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم تقریبا یک ویرانی سراسری در اتحادیه اروپا صورت گرفت، اما از صفر شروع کردند، ولی این کشور‌ها چجوری ساخته شدند؟ نقش‌هایی که دولت‌ها در این کشور‌ها بازی کردند یک نقش مبتنی بر اقتصاد مردمی بود.

وی تصریح کرد: اقتصاددانان کمتر به سیاست اقتصاد مقاومتی توجه می‌کنند، منظور من از اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردمی است نه دولتی، اما چطور مردمی؟

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه واسپاری شهرستان‌ها مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به صورت ناباورانه در قلعه گنج اجرا کردیم و قرار شد یک شرکت توسعه فرهنگی اقتصادی اجتماعی این شهرستان را به عهده بگیرد، اما همان دوران هم عده‌ای باور نداشتند که این مدل می‌تواند موفق باشد.

رزم حسینی با بیان این مطلب که چرا سبک مدیریت را بر اساس پایتخت در نظر می‌گیریم؟ افزود: چطور در این صورت می‌خواهیم یک توسعه پایدار اتفاق بیفتد؟ مراد ما از توسعه یک توسعه مستمرو دائمی است.

وی تصریح کرد: ما با مدل اقتصاد مقاومتی بروکراسی دولتی را تا حدی دور زدیم و تصمیم سازی را مستقیم به منطقه بردیم و قرار نیست چند سال طول بکشد تا یک تصمیم بگیریم چرا که اگر مدل گذشته درست بود که جمعیت روستا‌ها با کاهش روبرو نمی‌شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مدل ما یک نهاد اقتصاد مقاومتی نقش دولت اقتصادی استان را بازی می‌کند و دولت فقط نقش پشتیبان را بر عهده دارد و تصمیمات وفق مقررات جاریه گرفته می‌شود.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه با اشاره به رویکرد اقتصادی استاندار در همین رابطه افزود: تا کنون مجموع ۱۱۲ جلسه اقتصاد مقاومتی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شده که در سال ۹۷ فقط ۵۰ جلسه آن انجام شده که در آن به موضوعات مختلف پرداخته شده است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص شرح وظایف معاونت‌های مختلف سازمان متبوعش تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال اختصاص دادیم که جذبمان توسط دستگاه‌های اجرای با مشکل مواجه شد و آنطور که می‌خواستیم مسائل پیش نرفت.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اقتصادانان کمتر به سیاست اقتصاد مقاومتی توجه می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.