پاداش‌های قطره‌ای برای داوران لیگ برتر فوتبال

فدراسیون فوتبال پاداش داوران فوتبال را در یک مراسم ویژه پرداخت کرد که برخی ارقام تعجب برانگیز بود.

داورانبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تقدیر از برترین داوران رقابت های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی فوتبال ایران در سال ۹۷-۱۳۹۶ دوشنبه هفته جاری (۱۹ اسفند) در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد و نفرات برتر جوایزشان را در حضور مهدی تاج، فریدون اصفهانیان و محمد شیعی (اعضای هیئت رئیسه) داود رفعتی (رئیس دپارتمان داوری) علیرضا سهرابی (سرپرست کمیته داوران) سعید فتاحی (مدیر مسابقات سازمان لیگ) و جمعی از داوران و پیشکسوتان خانم و آقای این عرصه برگزار شد.

از نکات جالب این مراسم جوایز نقدی‌ای بود که به نفرات برتر تعلق گرفت. بی‍‍‍ژن حیدری و حسین زرگر که به ترتیب جوایز برترین داور نیم فصل اول و دوم هفدهمین دوره لیگ برتر را کسب کردند، ۳ میلیون تومان جایزه گرفتند. این مبلغ با توجه به انتخاب ۲ کمک داور برای هر نیم فصل نصف شده و محمدرضا ابوالفضلی و سعید قاسمی (برترین کمک داوران نیم فصل اول) علی میرزابیگی و علیرضا ایلدروم (برترین کمک داوران نیم فصل دوم) لیگ تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه دریافت کردند.

از طرفی علیرضا فغانی به عنوان برترین داور فصل پنج میلیون تومان و رضا سخندان و محمدرضا منصوری هم به عنوان برترین کمک داوران لیگ تنها سه میلیون تومان جایزه گرفتند.

در بخش اهدای جوایز به داوران برتر فوتبال بانوان باز هم تبعیض بزرگی بین بانوان و آقایان ایجاد شد به شکلی که سلطنت نوروزی، سلما رضوی و سرور ساعدی (سه داور برتر فوتبال بانوان) و انسیه خباز مافی نژاد، بهاره سیفی و حدیثه مهدوی (سه کمک داور برتر فوتبال بانوان) نفری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا شد.

در بخش فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان و آقایان به گلاره ناظمی، زری فتحی و فهیمه فتاحی (سه داور برتر فوتسال بانوان) محمودرضا نصیرلو، علی حفیظی و ابراهیم مهرابی افشار (داوران برتر فوتسال آقایان) نوروز آرخی، علی شریفات و ابراهیم کرد (داوران برتر فوتبال ساحلی آقایان) و مهرنوش عجمی و لیلا خویی (داوران برتر فوتبال ساحلی بانوان) هم نفری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق گرفت.

برترین داور و کمک داور هر هفته از رقابت‌های فصل ۹۷-۱۳۹۶ لیگ برتر هم یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند.

۱۷ ناظر داوری هم در این مراسم تقدیر جایزه یک میلیون تومانی دریافت کردند، اما عجیب‌ترین نکته در این مراسم اهدای پاداش به رئیس سابق کمیته (فریدون اصفهانیان) سرپرست فعلی (علیرضا سهرابی) و رئیس دپارتمان (داود رفعتی) به میزان دریافتی داوران برتر فوتسال و فوتبال ساحلی است. کارمندان کمیته داوران فدراسیون هم مانند ناظران داوری دریافتی داشتند.

آیا کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید بدون درنظر گرفتن افزایش قیمت‌ها چنین مبالغ ناچیزی را به داوران برتر که همواره مورد انتقاد تیم ها، بازیکنان و مربیان قرار گرفته و فشار زیادی را هم از سوی هواداران تیم‌ها احساس می‌کنند پرداخت کند؟

رقم پرداختی در فوتبال ایران از بازیکن و مربی تدارکات برخی تیم‌ها از داوران فوتبال بیشتر است و شاید یکی از دلایل ضعف داوری در لیگ‌های مختلف ایران همین موضوع است که جای رسیدگی بیشتر و برنامه ریزی کامل‌تر دارد.


بیشتر بخوانید

داوران لیگ برتری فوتبال تهدید شدند

مراسم بزرگداشت داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد


انتهای پیام/

داوران فوتبال چقدر پاداش گرفتند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار