رئیس دپارتمان داوری:

داورانی که در کانال تلگرامی داوری هستند اجازه قضاوت ندارند/ حضور کولینا در دربی تهران قطعی است

داود رفعتی گفت:: تا زمانی که این پنج داور با کانال تلگرامی داوری همکاری می‌کنند به آن‌ها اجازه قضاوت نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوران در حاشیه کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران الیت فوتبال گفت: ما هر ماه یک کلاس یک روزه برای بر اساس توصیه های AFC و FIFA که بین مسابقات برگزار می شود را داریم.

وی درباره تهدید داوران به دلیل استفاده از تلگرام و داشتن کانال تلگرامی بیان کرد: استفاده از تلگرام در کشور ما ممنوع و جرم است، داشتن کانال تلگرامی موازی با کمیته داوارن خلاف است. مطابق با آیین نامه فیفا و کمیته داوران داشتن هر گونه گروه ، سازمان و کانال موازی با کمیته داوران باشد و آموزش دهد اشتباه است و هیچ فردی اجازه این کار را ندارد. علت این قضیه هم این است که ممکن است آموزشی دهند که غلط باشد و آموزش فقط از طریق کمیته داوران باید صورت بگیرد.

رئیس دپارتمان داوران افزود: آن کانال داوری از دو هفته پیش ما را تهدید کرد که اگر با این کانال مصاحبه نکنیم ما اسمتان را اعلام می کنیم. من هم با هماهنگی رئیس و دبیر کل فدراسیون، در نامه ای به داوارنمان اعلام کردم از این کانال خارج شوند. داوران  تحت اختیار ما هستند و اجازه ندارند در این کانال باشند. ضمن آنکه ما از ادمین های این کانال تلگرامی خواستیم این کانال را منحل کنند.

هنوز پنج داور با این کانال همکاری می کنند و در آن حضور دارند؛ رفعتی در این باره گفت که این داوران مطرحی نیستند و تا زمانی که کانال منحل نشود ، به این داوران اجازه قضاوت نمی دهیم.

رئیس دپارتمان داوران درباره داور دربی نیز گفت: داور دربی امروز مشخص می شود. همه داوران برای قضاوت دربی شانس دارند حتی کسانی که این هفته بازیهای استقلال و پرسپولیس را قضاوت می کنند.

رفعتی حضور کولینا را در دربی قطعی دانست و افزود: فیفا اجازه استفاده از VAR را به ما داده اما طی پنج مرحله. مرحله اول ثبت نام است که یک تیم باید معرفی کنیم که ما این کار را انجام دادیم و سرگروه آن تیم خودم هستم. پس از آن آموزش است که ماه آینده در قطر آموزش برگزار می شود؛ سپس تست آفلاین است که ما آن تست ها را انجام دادیم و به نتیجه نهایی رسیدیم که چه شرکتی این کار را انجام دهد. فیفا با شرکت های داخلی که هم برای این کار موافقت کرده است و بودجه قابل توجهی نیز به ما برای این کار خواهد داد. در مرحله بعد نیز از فیفا می آیند و VAR ما را می بینند. ما در دربی سیستم آفلاین VAR را به کولینا نشان می دهیم، اگر نظارت او کافی بود که دیگر احتیاجی به آمدن افراد دیگر نیست در غیر این صورت گروه دیگری از فیفا برای بازدید می آیند و مجوز را صادر می کنند.

وی در پایان گفت : VAR آنلاین قطعا به دربی دهم فروردین نمی رسد اما امیداوریم تا پیش از پایان فصل مجوز آن را دریافت و راه اندازی کنیم.


بیشتر بخوانید:

داوران لیگ برتری فوتبال تهدید شدند

انتهای پیام/

مصاحبه داود رفعتی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار