در نشست خبری:

دعوت افراد به خبرگان به معنای استیضاح نیست

سخنگو مجلس خبرگان رهبری گفت: دعوت افراد به مجلس خبرگان رهبری به معنای استیضاح نیست

دعوت افراد به خبرگان به معنای استیضاح نیستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس وزیر محترم اقتصاد را به عنوان مهمان مدعو داشتیم، من همینجا توضیحاتی در این باره برای خبرنگاران محترم دارم که دعوت از وزیر توسط خبرگان به معنای استیضاح نیست و به معنای مدعو است. ایشان  تا به حال چندین بار به مجلس خبرگان رهبری آمدند.

وی با بیان اینکه حتی قاسم سلیمانی هم به مجلس خبرگان رهبری آمده است گفت: سخن از استیضاح نیست و فقط، مهمان مدعو است و آن مهمان می‌تواند بیاید یا نیاید و مهمان مدعو ما در این جلسه توضیحاتی دادند و اعضا هم دقیق سوال کردند و خود وزیر بر اهل نظر بودن اعضا معترف بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی ادامه داد: دیشب در ضیافت مجلس خبرگان،  رئیس قوه قضائیه هم حضور داشتند؛  حدود ۱۸ نفر صحبت کردند و مشکلات قضایی را بیان داشتن.  علاوه بر آن پیشنهاد‌های سازنده‌ای هم برای قوه قضاییه ارائه شد و اعضا از رئیس جدید قوه قضاییه تشکر کردند.

وی با اشاره به دستور کار این اجلاس گفت: یکی از مصوباتی که در این اجلاس داشتیم، ساماندهی نطق‌های قبل از دستور بود که با این مصوبه نمایندگان به ترتیب الفبا می‌توانند یک هفته قبل خود را برای سخنرانی آماده کنند و میزان صحبت همان ۱۵ دقیقه است.

خاتمی با بیان اینکه ما در این اجلاس وارد قانون انتخابات شدیم، گفت: بر اساس دستور رهبری برای تجمیع قانون انتخابات، نمایندگان مجلس خبرگان به تجمیع انتخابات رأی دادند یعنی انتخابات مجلس خبرگان رهبری با یکی از انتخابات‌ها، یا مجلس شورای اسلامی یا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله دیگر این بود که اگر در حوزه انتخابیه یک نفر نامزد داشت و یک نفر هم باید انتخاب می‌شد انتخابات آن چگونه برگزار شود؟ اکثریت نمایندگان به این رای دادند که در این صورت انتخابات صدق نخواهد کرد یا باید تلاش کرد که کاندیدا‌های مورد تایید شورای نگهبان بیشتری شرکت کنند یا انتخابات برگزار نشود.

حجت‌الاسلام خاتمی در مورد تفاوت این اجلاس با اجلاس گذشته گفت: در این اجلاس برنامه‌های کلی که داشتیم، انجام شد. احساس می‌کنم با آمدن آقای رئیسی هیئت رئیسه جوان‌تر شد؛ البته جوان فوتبالیست با جوان خبرگان متفاوت است.

وی ادامه داد: در این اجلاس مصوباتی جا نماند چرا که در اجلاس‌های گذشته دو میهمان مدعو داشتیم به خصوص اجلاس قبل که روسای سه قوه حضور داشتند و بررسی طرح‌ها به صورت کامل انجام نشد، اما در این دوره طرح ساماندهی نوبت‌ها انجام شد و وارد انتخابات قانون انتخابات شدیم و جدی و مصمم هستیم تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای این قانون را تکمیل کنیم.

وی  در مورد شرط حداقل سن کاندیدا‌های انتخابات مجلس خبرگان گفت: در این اجلاس این قانون مطرح نشد و امیدواریم در شهریور ماه آینده یعنی اجلاس بعدی بتوانیم آن را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: به مجلس خبرگان افتخار می‌کنم؛ چرا که وقتی وزیر اقتصاد به مجلس خبرگان آمد، اعضای مجلس خبرگان حرف برای گفتن داشتند و برخی از اعضاء، مثل متخصص وارد شدند و آقای دژپسند هم بحث‌ها را عالمانه دانست.

وی به جلسه شب گذشته اعضای خبرگان با رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در این نشست، پیشنهادات پخته‌ای عرضه شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار