در ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری:

بیانیه پایانی ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری خوانده شد

بیانیه پایانی ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری توسط آیت الله کعبی خوانده شد.

بیانیه پایانی ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری خوانده شدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با خواندن بیانیه توسط آیت الله عباس کعبی پایان یافت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اسفند ۹۷ برگزار شد، خبرگان ملت در پایان این اجلاسیه، ضمن تبریک حلول ماه پربرکت رجب و قدردانی از حضور میلیونی مردم وفادار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامی داشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بر مطالب زیر تاکید می‌نمایند:

۱. انقلاب اسلامی، پس از چهل سال بالندگی و سر افرازی وارد دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و الگوی موفق مردم سالاری دینی، عدالت خواهی و ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان را ارائه داده است، از این رو بر تلاش همگان به ویژه نخبگان جوان و مومن انقلابی برای تحقق هرچه بیشتر گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی و سایر موارد مذکور در بیانیه مهم و راهبردی رهبری در گام دوم انقلاب تاکید می‌شود و لازم است این بیانیه به عنوان سند بالا دستی نظام اسلامی مورد توجه عملی قرار گیرد و برنامه‌های لازم برای عملیاتی ساختن آن تدبیر شود.

۲: کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم توطئه‌های گسترده دشمنان، بسیار درخشان، بابرکت، امید بخش و موفق می‌باشد. اینک در گام دوم انقلاب نیز با اتکا به خداوند و نگاه خوش بینانه نسبت به آینده با عزم جهادی بر گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم با میدان داری جوانان مومن و با انگیزه، عنصر اراده ملی را جانمایه پیشرفت همه جانبه حقیقی قرار دهیم.

۳. لازم است تمامی مسئولان امر و آحاد مردم به نقش بسیار موثر معنویت اخلاق و سبک زندگی اسلامی در پیشرفت همه جانبه جامعه توجه کنند و برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج فساد و تنزل فرهنگ دینی و آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی مبذول نمایند.

۴. مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از تلاش‌های آیت الله آملی لاریجانی در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه به ویژه مبارزه با مفسدان و اخلالگران دانه درشت اقتصادی در ماه‌های اخیر ضمن تبریک به آیت الله رئیسی مسوول جدید این قوه از ایشان می‌خواهد با تکیه بر تجارب چهل ساله گذشته و اهتمام ویژه به توصیه هشت گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان تلاش کنند، دستگاه‌ها عدالت با نظم و تدبیری حکمت آمیز، و صلابت و قاطعیت بیشتر دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، آغاز کند تا زمینه تحقق عدالت فراگیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فساد در اشکال گوناگون آن بیش از پیش فراهم گردد.

۵. هم‌اکنون در اقتصاد ایران مشکلاتی وجود داردکه با تقویت نگاه به درون، مدیریت جهادی و خودباوری، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون داشتن رویکرد برونگرایی. می‌توانیم آن‌ها را حل کنیم و با مدیریت صحیح نظام توزیع و نظارت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و خرد تقویت بخش تعاون و مهمتر از همه فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در خصوص نسبت به همسایگان باید کشور را در برابر تحریم‌ها مقاومت نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقا ببخشیم.

۶. پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین المللی مانند پالرمو سیفتی و ... اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد خطای استراتژیک محسوب می‌شود مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم عدم انفعال و رعایت اصول عزت حکمت مصلحت و تهدید زدایی در عرصه تعامل بین المللی از قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیرمالی جمهوری اسلامی با هم پیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

۷ مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر حفظ وحدت امت اسلامی و پرهیز از هرگونه اختلاف و تاکید بر فرهنگ نفرت از استکبار و لزوم حمایت از مقاومت تصریح می‌کند مسئله قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و توطئه‌ها و جنگ آفرینی آمریکای جنایتکار در کشور‌های مسلمان عراق سوریه افغانستان یمن بحرین و لبنان را محکوم کرده بر تحکیم روابط استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق و سایر همسایگان تاکید می‌کنیم .

در خاتمه با تبریک میلاد مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام عید مبعث و تبریک سال نو و آرزوی بهره‌مندی همگان از مواهب ماه رجب و ایام اعتکاف از همه برادران خواهران دینی به ویژه کسانی که از نظر مالی از تمکن برخوردارند می‌خواهیم با توجه به تنگنا‌های معیشتی و اقتصادی ضمن صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های ضایع امسال به طور ویژه به اصل مواسات اسلامی توجه کنند و خصوصاً از خانواده‌های نیازمند حمایت نموده تا آنان نیز از شادی اعیاد رجب و نوروز بهره‌مند شده و همه ایرانیان سالی توام با معنویت و اخلاق را آغاز نمایند.ان‌شاالله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار