توزیع ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در شهرستان هیرمند

در هفته درختکاری منابع طبیعی و آبخیزداری امسال تعداد ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای ملاعلی شهرستان هیرمند توزیع شد.

توزیع ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در شهرستان هیرمندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان وبلوچستان؛ عزیزالله گوهر نیا رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت مردم در بخش منابع طبیعی از مهمترین اهداف این اداره کل است که طرح حفاظت مشارکتی می‌تواند گامی مهم در مسیر کاهش خسارت‌ها در عرصه‌های جنگل و مرتع کشور باشد. اجرای این طرح می‌تواند تحولی در امر فرهنگ مصرف انرژی روستا‌ها و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی فراهم سازد.

گوهر نیا ادامه داد: در این طرح اصل بر این است که بجای کاشت گونه جدید، منابع و گونه‌های موجود را حفظ کرده و این کار نیز از طریق مشارکت مردم و بهره برداران امکان پذیر خواهد بود.

ایشان افزود: در همین راستا روستای ملاعلی در شهرستان هیرمند بعنوان روستای پایلوت انتخاب و بعنوان روستای سبز معرفی و تعداد ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توزیع و نصب شده و در حال انجام  است.

انتهای پیام/ع

توزیع ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در شهرستان هیرمند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار