امکان برقراری مسیر گردشگری پاریس - اصفهان – سمرقند

در دیدار رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با استاندار اصفهان بر گسترش تعاملات فرهنگی و گردشگری تاکید شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در دیدار با شاه عظیم منور اف، رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و با توجه به جاذبه‌های فراوان برای همه گردشگران دنیا، آمادگی خود را بطور کامل برای ارتباطات بیشتر با کشور ازبکستان و همچنین خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند اعلام می‌دارد.

 
وی به نقش مهم سفارتخانه‌های دو کشور در توسعه روابط دو جانبه فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: تبادلات فرهنگی و عقد تفاهم نامه‌های همکاری بین مراکز آموزشی و تحقیقاتی زمینه ساز بسیاری از روابط و حل بسیاری از مسائل است.
 
استاندار اصفهان اضافه کرد: اصفهان دارای مراکز علمی و فرهنگی فراوانی است و مرکز تمدن اسلامی ازبکستان می‌تواند پرچمدار توسعه روابط بین دو طرف باشد. باید از بیراهه رفتن پرهیز کرد تا اسلامی دروغین و آمریکایی به مردم دنیا معرفی نشود.
 
رضایی اضافه کرد: باید در ابتدا شناخت دقیق از مفاهیم اسلامی داشته باشیم و سپس آن را به دیگر مردم دنیا انتقال دهیم که راه آن، گفت و گوی بین ملت هاست.
 
وی یادآور شد: به رغم اینکه به فضای مجازی اعتقاد دارم، اما به شدت بر این باورم که این رفت و آمدها، گفت و گوی بین ملت‌ها را تقویت می‌کند.
 
استاندار اصفهان افزود:گفتگو‌های بین مسئولان و مقامات کشور‌ها برای زمینه سازی روابط، ضروری است و مدیریت استان از همکاری با شهرداران ازبکستان برای توسعه روابط فرهنگی و گردشگری استقبال می‌کند.
شاه عظیم منور اف رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان نیز در این دیدار، اصفهان را دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و باستانی خواند و افزود: این شهر می‌تواند تعاملات نزدیکی با شهر‌های کشور ازبکستان از جمله سمرقند و بخارا داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه اصفهان از آثار تاریخی و معماری ارزشمندی برخوردار است که مشابه آن در کشور ازبکستان وجود دارد، افزود: بر اساس آمار سالانه بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر به شهر اصفهان سفر می‌کنند و ما می‌توانیم مسیر گردشگری پاریس - اصفهان - سمرقند را برقرار و صنعت گردشگری را بین این شهرها، توسعه دهیم.
 
رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با بیان اینکه تفاهمنامه‌هایی با استادان معماری، هنر کاشی کاری و مرمت آثار تاریخی ایرانی به منظور همکاری با مرکز تمدن اسلامی ازبکستان منعقد شده است، اظهار کرد: در این سفر تفاهم نامه‌های همکاری نیز با کتابخانه ملی ایران منعقد شده است.
 
منور اف با اشاره به سیاست‌های جدید کشور ازبکستان برای گسترش روابط سیاسی و فرهنگی با کشور‌های مختلف، اظهار کرد: رئیس جمهوری ازبکستان برای فرهنگ و هنر اسلامی اهمیت خاصی قائل است و در زمان حاضر حدود یکصد هزار نسخه دست نوشته ارزشمند در کشورمان در حال بررسی و مطالعه است و در صدد جمع آوری همه آثار و نسخ خطی کشورمان هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه این کشور تمایل دارد که با همکاری ایران، موزه هنر‌های اسلامی را در ازبکستان راه اندازی کند، افزود: هدف از این اقدام این است که مردم و بویژه جوانان را با روح متعالی فرهنگ و هنر اسلامی آشنا و به جهانیان ثابت کنیم که مسلمانان، مدارا گرا و اهل صلح و امنیت هستند.
 
رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان تصریح کرد: پیش از این ۴۵ دست نوشته و نسخه خطی با ارزش را از کتابخانه ملی ایران دریافت شده است و مسیر این همکاری‌ها را می‌توانیم با برقراری ارتباط با موزه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری مختلف ایران و از جمله اصفهان ادامه دهیم.
 
انتهای پیام/م 


دیدار رئیس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.