بهای نفت شاخص نیویورک افزایش یافت

بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینتر مدییت، در پایان معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

بهای نفت شاخص نیویورک افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینتر مدییت (دابلیو. تی. آی) ‏ ‏در پایان معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمدییت‏ که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه آوریل با ۳۵ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات روز گذشته نوسان داشت. علت آن هم این بود که کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفت و انرژی از یک سو نگران ادامه تنش تجاری میان آمریکا و چین هستند که به ترتیب اقتصاد‌های نخست و دوم جهان هستند و از سوی دیگر گزارش مربوط به موجودی نفت خام ذخیره سازی شده در انبار‌های نفتی آمریکا را مد نظر قرار می‌دهند که روز چهارشنبه این هفته منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏ که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه مه با ۳۲ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به ۶۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار