هشدار جدی پلیس به شهروندان در آستانه تعطیلات نوروز

پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان درخصوص سوء استفاده‌های احتمالی در زمان خانه‌تکانی و خرید نوروزی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرج شجاعی رییس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تکاپوی شهروندان برای خانه تکانی و خرید نوروزی، شهروندان مواظب سوء استفاده‌های احتمالی باشند.

وی افزود: افرادی که برای نظافت منزل، فروش اسباب و اثاثیه مستعمل و یا انجام کار‌های تعمیراتی به منزل آورده می‌شوند، حتماً با شناخت قبلی و افراد مورد اطمینان باشند و از آوردن افراد دوره گرد و ناشناس به منزل جدا خودداری کنند.

شجاعی با بیان اینکه در صورت به‌کارگیری نظافتچی و تعمیر کار در منزل، حتما یکی از اعضای خانواده حضور داشته باشند، گفت: در هنگام حضور نظافتچی و تعمیر کار در منزل، از بیان مطالب غیر ضروری مانند تعداد اعضا خانواده، شغل، ساعت‌های ورود و خروج، نشان دادن طلا و جواهرات خودداری کنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس تأکید کرد: در صورت حضور نظافت چی یا تعمیر کار منزل، از قرار دادن پول و طلاجات یا اشیای قیمتی در دید و دسترس خودداری کنید.

شجاعی یادآور شد: چنانچه برای خرید از منزل خارج می‌شوید سعی شود یکی از اعضای خانواده در خانه حضور داشته باشد؛ و اگر لزوما باید همه با هم از منزل خارج شوید ضمن اطمینان از قفل کردن درب‌های ورودی و پشت بام، یکی از چراغ‌ها را روشن بگذارید و حتماً به همسایه مجاور بسپارید.

وی با بیان اینکه اگر در هنگام خرید فرزند خردسال همراه دارید حتما نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره تلفن همراه را روی تکه کاغذی نوشته و در جیب لباس او قرار دهید، گفت: به گونه‌ای که فرزند خردسال شما دچار ترس و اضطراب نشود به او بیاموزید که از افراد ناشناس هدیه و به ویژه خوراکی دریافت نکند و همراه افراد ناشناس نرود و سعی کنید از پوشاندن زیور آلات به کودکان خودداری شود.

شجاعی بیان کرد: در هنگام خرید رفتن با توجه شلوغی خیابان‌ها، حتی‌الامکان از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید و اگر مجبور به استفاده از خودروی شخصی شدید، حتماً آن را در پارکینگ و یا توقف‌گاه‌های مناسب قرار دهید.

رئیس پلیس آگاهی فارس توصیه کرد که از قرار دادن کیف دستی، پول نقد و اشیای قیمتی در درون خودرو خودداری و از همراه بردن همه مدارک شناسایی و مالکیتی در هنگام خرید خودداری کنید.

وی گفت: در هنگام خرید خودتان کارت را وارد دستگاه پوز کنید و شماره رمز و مبلغ را وارد کنید و رسید پرداخت پول را از فروشنده تحویل بگیرید و مبلغ آن را بررسی کنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس افزود: در محل‌های شلوغ و پر جمعیت مانند پیاده‌روها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و اتوبوس‌ها مواظب اطراف خود به ویژه افرادی که خودشان را به شما نزدیک می‌کنند، باشید.
انتهای پیام/م

هشدار پلیس در خصوص خرید نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار