تولید رباتی ویژه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰/ غول‌های فناوری ژاپن به کمک معلولان می‌شتابند

برای لذت بردن بیشتر از مسابقه‌ها و مشارکت در هیجان آن کارشناسان ژاپنی درنظر دارند ربات‌هایی همیار برای کمک و پشتیبانی تماشاگران دچار معلولیت بسازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در طرح ساخت ربات‌های مخصوص حضور دراستادیوم‌های ورزشی در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن دو شرکت پیشتاز درفناوری تویوتا و پاناسونیک مشارکت دارند.
 
شرکت تویوتا درنظر دارد رباتی برای پشتیبانی تماشاگران درجریان این بازی‌ها بسازد. همچنین ساخت ربات‌هایی برای حمل و نقل بار ازجمله دیگر طرح‌های در دست اجرای این غول خودروسازی ژاپنی است.
 

قرار است از این ربات‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن استفاده شود.

ساخت مدال‌های  المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ضایعات بازیافتی الکترونیکی

المپیک ۲۰۲۰ توکیو تفاوت‌هایی با سایر المپیک‌های برگزار شده تا کنون دارد؛ مسئولان برگزاری این مسابقه بین المللی اعلام کرده‌اند مدال‌های برندگان با استفاده از ضایعات بازیافتی الکترونیکی ساخته خواهد شد؛  همچنین ربات‌هایی همیار برای کمک به تماشاگران معلول در مسابقه‌ها مورد استفاده قرارخواهد گرفت تا آن‌ها بتوانند به راحتی مسابقه‌ها را تماشا کنند.
 
به گفته مقام‌های ژاپنی در المپیک پیش روی انواع فناوری‌های منحصربه فرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
ربات‌ها همچنین می‌توانند برای توزیع و فروش مواد خوراکی و سایر کالاها، سوغاتی و وسایل مورد نیاز تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی در جریان برگزاری بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرند.
 

ربات‌ها جایگاه و صندلی تماشاگران را به آن‌ها نشان می‌دهند و مانند یک راهنمای رویداد اطلاعات مورد نیاز را در اختیار تماشاگران قرار می‌دهند.
ربات‌های پشتیبان انسان اولین بار درسال ۲۰۱۲ معرفی و روانه بازار‌های جهانی شدند؛ این ربات‌ها دارای صفحه نمایشگری مانند تبلت و نیز یک بازوی کوچک با قابلیت لمس و گرفتن اشیا هستند که با استفاده از آن به جابه جایی انسان‌ها می‌پردازند.
 
روزنامه ژاپن تایمز گزارش می‌دهد در طول بازی‌ها حدود ۱۶ ربات HSR و ۱۰ ربات DSR در استادیوم‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند.
 

افزون بر شرکت تویوتا، شرکت پاناسونیک نیز با ربات‌های Power Assist Suit حضور خواهد داشت، کارشناسان اعلام کرده‌اند اطلاعات دقیق درباره سایر ربات‌های مورد استفاده در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ اعلام نشده است.
 
مقام‌های ژاپنی علت استفاده از ربات‌ها در جریان مسابقه‌ها را نمایش دادن سبک جدیدی از بازی اعلام کرده‌اند.
منبع:Newatlas
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار