توصيه پليس راه زنجان به رانندگان در روزهای پایانی سال

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به افزایش بار ترافیکی در ایام پایانی سال و نزدیکی به تعطیلات نوروز گفت: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچکترین کوتاهی صورت می‌گیرد که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حوادث جاده ایی را گرفت.

توصيه پليس راه زنجان به رانندگان در روزهای پایانی سال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،سرهنگ عباس مظفری رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان افزود: همه ساله در ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز شاهد وقوع تصادفات دلخراش جاده ایی و مرگ و میر بسیاری از هموطنان خود هستیم که امیدواریم رانندگان عزیز امسال بیش از پیش نکات ایمنی را در رانندگی رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان، تغییر ناگهانی مسیر خودرو‌ها، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی، حرکت در خلاف جهت، نقص فنی، عبور از محل ممنوعه، از جمله دلایل عمده وقوع تصادفات در جاده‌ها دانست و گفت: با رعایت کلیه مقررات راهنمائی و رانندگی سفر بی خطری را برای خود و دیگران رقم بزنیم.

سرهنگ مظفری تصریح کرد: خستگی، حالت‌های عصبی و تند خویی از عوام حادثه ساز برای رانندگان محسوب‌
می‌شوند که فرد در این حالت‌ها نباید پشت فرمان بشیند چرا که این عوامل توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم گیری و اقدام به پیشگیری از تصادفات تضعیف می‌کند.

وی در ادامه گفت:: علاوه بر عوامل مذکور صبحت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد.

انتهای پیام/ن


با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان از حوادث جاده ایی جلو گیری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.