یحیی سریع: ائتلاف سعودی بیش از نیم میلیون بمب و موشک بر سر مردم یمن ریخته است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت ائتلاف متجاوز سعودی در چهار سال جنگ علیه یمن بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایی به این کشور داشته و بیش از نیم میلیون بمب، خمپاره و موشک بر سر مردم ریخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن امروز شنبه به تشریح آمار حملات ائتلاف متجاوز سعودی به کشورش در چهار سال گذشته پرداخت. وی در نشستی مطبوعاتی در صنعا، پایتخت یمن گفت: ائتلاف متجاوز سعودی بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایی انجام داده و بیش از ۵۰۰ هزار بمب، موشک و خمپاره بر سر مردم یمن ریخته که شش هزار عدد آن‌ها بمب خوشه‌ای بوده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه اعلام کرد: دشمن صهیونیست نیز در تجاوز به یمن مشارکت دارد؛ ۲۲ کشور هم علاوه بر مشارکت ده‌ها هزار مزدور داخلی و خارجی در حملات علیه یمن به نیروهای سعودی کمک می‌کنند.

یحیی سریع همچنین گفت یمن قادر است ده‌ها موشک بالستیک صد در صد ساخت داخل را در یک زمان به سوی دشمن شلیک کند. وی همچنین تصریح کرد ائتلاف متجاوز سعودی خطرناک‌ترین کشتار‌های وحشیانه را انجام داده و زیرساخت‌ها را به خاطر تحقق اهدافش در یمن منهدم کرده و بمباران‌های ائتلاف متجاوز سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار