معاون وزیر صمت:

۷۶ درصد واحد‌های تولیدی کشور فعال است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۴۳ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد، گفت: از تعداد ۳۳ هزار واحد تولیدی ۷۶ درصد فعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محسن صالحی نیا روز شنبه با اشاره به تعداد شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از ۹۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب است که از این تعداد حدود ۸۱۰ مورد فعال است.

وی اظهار کرد: از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، ۵۶۲ شهرک صنعتی، ۴۱۲ ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی است.

صالحی نیا اضافه کرد: ۸۸۵ هزار نفر در حال فعالیت در این شهرک‌های و نواحی هستند که رونق تولید و اشتغال و توسعه صنعت کشور را ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت واحد‌های تولیدی نیز ادامه داد: بیشتر این واحد‌ها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و با هدف توسعه چرخه اقتصاد طی امسال یکهزار و ۴۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.

صالحی نیا اعلام کرد: تامین منابع مالی، سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی خط تولید، راه اندازی واحد‌های راکد و فعال کردن طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا اولویت برنامه‌های دولت برای حمایت از واحد‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: در این راستا و در مرحله نخست حمایت از صنعت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق منابع بانکی، صندوق توسعه ملی و یارانه دولتی به این بخش اختصاص یافته است.

صالحی نیا گفت: ۹۰ هزار میلیارد ریال از این میزان برای تامین سرمایه در گردش، ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح و نوسازی واحد‌ها و ۴۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به کارگروه‌های مرتبط استانی تحویل دهند تا در صورت تصویب تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ت

تاثیر مثبت فعالیت کارگاه های تولیدی  در افزایش اشتغال

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.