رئیس دفتر رئیس جمهور؛

برنامه ویژه دولت برای بهبود معیشت مردم/ فشارها کاهش می‌یابد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت تلاش ویژه‌ای دارد تا فشارها کاهش یابد و شاهد بهبود معیشت مردم باشیم.

افتتاح ۲۱ طرح مهم اقتصادی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر/ بخش قابل توجهی از وقت هیات دولت صرف حل مشکلات معیشتی مردم می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر گفت: دو سه ماه است برای این سفر برنامه ریزی کردیم هم استاندار و هم مسئولین استان جلسات متعددی در استان و تهران با وزیران داشتند.

وی بیان کرد: تقریبا همه مطالبات و رویکرد‌هایی که برای توسعه استان از مسئولین استان دریافت کردیم در سفر فردای رئیس جمهور لحاظ کرد‌ه‌ایم به گونه‌ای که یک رقم بسیار خوبی برای طرح‌های مختلف و طرح‌هایی که در آینده می‌خواهند اجرا شوند، اختصاص داده‌ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: همه اعتباراتی که در برنامه سفر قبل بود حتی یکی دو درصد بیشتر پرداخت شده؛ تا همه طرح‌ها به پایان برسد.

واعظی ادامه داد: بنا بود سفر رئیس جمهور دو روزه باشد، اما به دلیل اینکه آخر سال است و برنامه‌های رئیس جمهور فشرده؛ واز سوی دیگر قول داده بودیم که تا پایان سال ۹۷ به استان بوشهر سفر کنیم، سفر را یک روزه برنامه‌ریزی کردیم و از مردم بوشهر عذر خواهی می‌کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سفر اول استانی، دیدار مردمی در بوشهر بود تصمیم گرفتیم در سفر دوم دیدار در منطقه دیگری باشد که تصمیم بر این شد دیدار مردمی در شهر کنگان برگزار شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از طرف رئیس جمهور قول می‌دهیم که در برنامه‌ای دیگر سهم مرکز استان را ادا خواهیم کرد و آقای روحانی به بوشهر سفر خواهد کرد؛ ولی به بوشهر نیامدن به این معنا نیست که خللی در برنامه ریزی‌هایی که برای همه نقاط استان کردیم به وجود آید.

واعظی یادآور شد: این آخرین سفر استانی هیات دولت در سال ۹۷ است امیدواریم در این سفر بتوانیم دستاورد خوبی برای مردم فهیم استان و همچنین توسعه استان داشته باشیم.

وی همچنین درباره تاخیر در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، عنوان کرد: حرف و حدیث‌هایی درباره تاخیر سفر رئیس جمهور به استان بوشهر بود که دلیلش مشکل در یکی از طرح‌ها بود، چون وقتی تست نهایی را انجام می‌دادند قطعه‌ای باید از خارج کشور وارد می‌شد و نظر رئیس جمهور این بود که طرح تا تکمیل نشده به بهره برداری نرسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری مشکلات معیشتی مردم، بیان کرد: معیشت مردم برای ما بسیار مهم است و بخش قابل توجهی از وقت رئیس جمهور و اعضاء کابینه صرف تدابیری می‌شود که الان باید اندیشیده شود برای اینکه بتوانیم مشکلاتی را که امروز مردم با آن مواجه هستند، برطرف کنیم.

واعظی گفت: طبیعی است که برای حل مشکلات باید در داخل کشور برنامه ریزی شود، ولی بخشی از این‌ها منشاء بیرونی دارد به علت اینکه نقل و انتقال پول بین بانک‌های خارجی بسیار سخت شده و برای خرید‌ها محدودیت‌هایی به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون برای خرید از برخی کشور‌هایی که به راحتی می‌توانستیم مایحتاج مردم را از آن‌ها خریداری کنیم محدودیت‌هایی به وجود آمده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر‌هایی که رئیس جمهور و اعضای کابینه به کشور‌های مختلف می‌روند، گشایش‌های خوبی ایجاد شده است واکنون هر چه زمان پیش می‌رود در خصوص مبادلات بانکی، صادرات و واردات گشایش‌های خوبی هم در بخش خصوصی و هم دولتی به وجود آمده و امیدواریم این فشار‌ها کاهش پیدا کند.

واعظی افزود: ایام عید برای دولت بسیار مهم است که بتواند آرامشی را برای مردم به وجود آورد و مردم بتوانند نیازمندی‌هایشان را به راحتی به دست آورند.

وی در پایان گفت: آنچه که مربوط به میوه، ارزاق، لباس و منسوجات است آماده شده تا با قیمت‌های مناسب به دست مردم برسد.

انتهای پیام/ک

برنامه های سفر ریاست جمهوری به بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.