داعش مسئولیت قتل مرد تونسی را برعهده گرفت

مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه‌های تکفیری اعلام کرد داعش قتل یک تونسی را که جسد وی ماه گذشته در مرکز تونس کشف شد، به عهده گرفته است.

داعش مسئولیت قتل مرد تونسی را برعهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ازخبرگزاری فرانسه، مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه‌های تکفیری موسوم به سایت، روز شنبه اعلام کرد داعش قتل یک تونسی را که جسد وی ماه گذشته در مرکز تونس کشف شد، به عهده گرفته است.

بنابر اعلام این مرکز آمریکایی، داعش روز شنبه ویدئویی را در شبکه تلگرام منتشر کرد که گردن زدن مردی را در کوه مغیله در مرکز تونس نشان می‌دهد که به نام محمد لخضر مخلوف معرفی شده است.

این منبع همچنین افزود داعش این مرد را متهم کرده بود "جاسوس" دستگاه‌های امنیتی تونس بوده است.

نیرو‌های امنیتی تونس اغلب به عملیات تجسس در منطقه کوه مغیله برای تعقیب تکفیری‌های داعش که در آنجا مستقر شده اند، مبادرت می‌کنند. وزارت دفاع تونس در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه در این خصوص اعلام کرد جسد مردی که همان نامی را دارد که در ویدئوی داعش آمده است، ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۳۹۷) توسط نیرو‌های امنیتی در این بخش کشف شد.

سوفین اسلیتی، سخنگوی دستگاه امنیتی تونس اعلام کرد از زمانی که جسد این مرد کشف شد، تحقیق در این باره به بخش مبارزه با تروریسم دستگاه امنیتی واگذار شد.

این نخستین بار نیست که یک تونسی به دست تکفیری‌های داعش در کوه مغیله گردن زده شده است. در سال ۲۰۱۵ نیز مبروک سلطانی، نوجوان ۱۷ ساله تونسی به دست یک گروه افراط گرا در این منطقه گردن زده شده بود. این قتل افکار عمومی را منقلب کرده بود.

دو سال بعد، جسد خلیفه سلطانی، برادر بزرگ مبروک سلطانی نیز در عملیات تجسسی که به دنبال اعلام خبر ربوده شدن وی به دست یک گروه "تروریستی" در همان منطقه آغاز شده بود، کشف شد. داعش مسئولیت این دو قتل را نیز به عهده گرفته بود.

مناطق کوهستانی در مرکز تونس به پناهگاه شاخه محلی القاعده در مغرب عربی تبدیل شده است. مقامات تونس شمار جنگجویان فعال این گروه را در این منطقه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برآورد کرده اند.

تونس بعد از انقلاب سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) با آغاز فعالیت جنبشی تکفیری که مسئول قتل ده‌ها نفر از نظامیان، ماموران پلیس و همچنین غیرنظامیان این کشور و گردشگران خارجی است، مواجه شده است.

اگرچه اوضاع امنیتی تونس به طور آشکار بهبود یافته است، این کشور بعد از حمله انتحاری که نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ۱۳۹۴) علیه تیم امنیتی ریاست جمهوری صورت گرفت، همچنان در وضع فوق العاده به سر می‌برد. در این حمله ۱۲ مامور امنیتی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار