تاثیرات مخرب فیسبوک بر سایر پیام‌رسان‌ها

فیسبوک با تاثیرات مخرب خود روی سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به دنبال منحل کردن آنها است.

تاثیرات غیرسازنده فیسبوک بر سایر پیام‌رسان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که در سال ۲۰۱۴ یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ حاضر شد ۲۱ میلیون دلار بابت خرید سهام فیسبوک و بسته شدن آن پرداخت کند، کاربران بسیاری در جهان شگفت‌زده شدند، ولی اکنون رسوایی‌های متعدد و تاثیرات مخرب این شبکه اجتماعی سبب شده است، بسیاری آن عمل را تایید کنند.

با اینکه هنوز هم فیسبوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایالات متحده آمریکا است، ولی در دو سال اخیر با ریزش شدیدی در تعداد کاربران خود مواجه بوده است. در این میان واتس‌اپ به عنوان پیام‌رسانی امن و پرکاربرد توانسته است در سال‌های گذشته بر تعداد کاربران خود در سراسر جهان بیفزاید و ویژگی‌های اپلیکیشن خود را بهبود دهد.

به تازگی تعدادی از دانشجویان دانشگاه آکسفورد دور هم جمع شده و به بحث و گفتگو پیرامون تاثیرگذاری شبکه‎‌های اجتماعی در زمینه رفتار‌های مخرب و غیرسازنده پرداختند. این دانشجویان معتقدند پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقشی بسیار با اهمیت در شکل گیری الگو‌های رفتاری کاربران خود دارند و به همین دلیل مسئولیت اخلاقی بسیار سنگینی متوجه آن‌ها است.

تاثیرات غیرسازنده فیسبوک بر سایر پیام‌رسان‌ها

برخی از حاضران در این گفتگو عملکرد یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی را در ارتباط مستقیم با ذهنیت و رفتار مدیران و دست‌اندرکاران آن می‌دانند. یعنی اگر در شرکت واتس اپ تنها ۵۰ درصد کارمندان و مدیران رفتاری مسئولانه و مهربان با یکدیگر داشته باشند، ممکن است عملکرد این شبکه نیز متفاوت گردد، ولی اگر این آمار بالاتر رود مطمئنا تاثیرات مثبتی روی پیام رسان واتس‌اپ خواهد گذاشت.

شاید آنچه بیشتر دانشجویان حاضر در این گفتمان و تعداد بسیار زیادی از کاربران در سراسر جهان با آن موافقت دارند، حذف فیسبوک است. فیسبوک با عملکرد چند گانه خود و انتشار خبر‌های ناخوشایند در سال‌های گذشته سبب شد تنها در سال گذشته حدود ۸۷ میلیون هشتگ حذف فیسبوک در توییتر، به اشتراک گذاشته شود. در میان رسوایی‌های متعدد فیسبوک شاید آنچه بیش از همه اهمیت پیدا کرد، استفاده برخی از رهبران آمریکا از این شبکه اجتماعی برای تاثیر در انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش ایالات متحده آمریکا بود.


بیشتر بخوانید: نقش تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در حادثه تروریستی نیوزیلند


انتهای پیام/

گرایش جهانی برای مقابله با فیسبوک

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار