در شرایط تحریم هم صادرات و هم واردات انجام می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در شرایط تحریم هم صادرات انجام می‌شود و هم واردات و قطعا کسانی که این تحریم‌ها را اعمال کردند نا امید خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری دیشب در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی کشور همه باید به هم کمک کنیم تا مسائل اقتصادی حل شود.

محمود واعظی افزود: یک بخش از مشکلات بخش اقتصادی به دولت و بخش دیگر مربوط به مجلس است که باید قانون گذاری شود.

وی از فعالان بخش اقتصادی خواست که انعطاف به خرج دهند تا این دوران سخت را با تعامل و فهم دو طرفه حل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از بخش خصوصی تقاضا دارم که حل همه مسائل را بر عهده دولت نگذارند و مشکلات را با تعامل و همکاری حل کنند.

واعظی افزود: همه مسائل مالی و پشتیبانی را نباید گردن دولت بیندازیم درست است که دولت باید تسهیلات بیشتر بگذارد و یک مقدار بخشنامه‌ها را تغییر دهد و در شرایط جدید بیشتر مراقب بخش خصوصی باشد، اما برخی خواسته‌ها دست دولت نیست.

وی گفت: باید به نوعی مراقب همدیگر باشیم که هم دولت از بخش خصوصی مراقبت کند و هم بخش خصوصی از خودش مراقبت کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط امروز، شرایط عادی نداریم گفت:: الان با یک شرایط ویژه روبه رو هستیم و تحریمی که من سابقه این را ندیدم که آمریکا با تمام توان از طریق سفارت خانه‌ها و سیستم اطلاعاتی فعل و انفعالات کشور ما را رصد می‌کنند.

واعظی افزود: الان شرایط کشور سخت است و عملا آن چیزی که مربوط به دولت است و منافذی که می‌شود معامله کرد را چه در بخش صادرات و چه واردات شناسایی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: بخش خصوصی نسبت به سه ماه قبل کاملا تفاوت پیدا کرده و در ابتدای تحریم‌ها راه‌های مختلفی را پیدا کردند و ما حتما باید با هم همکاری نزدیک تری داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور به موضوع ارز هم اشاره کرد که آن چیزی که التهابات بازار ارز را زیاد کرده جنگ روانی در کشور است و اگر بتوانیم درست صادرات و واردات کنیم فشاری بر بازار ارز وارد نمی‌کند.

واعظی افزود: باید یک ساز و کار‌ی درست کنیم و آن‌هایی که می‌خواهند نیازمندی‌های کشور را وارد کنند در سامانه‌ای وارد شوند.

وی همچنین گفت: ارز در همه کشور‌ها در اختیار همه افراد است و هر کس هم که صادرات انجام می‌دهد ارز متعلق به خودش است، ولی باید در چرخه اقتصادی کشور قرار گیرد.

واعظی بیان کرد: باید ارز صادراتی و غیر صادراتی را مدیریت کنیم تا کشور را اداره کنیم و باید قبول کرد که در شرایط ویژه‌ای هستیم.

انتهای پیام/ک

باید ارز صادراتی و غیر صادراتی را مدیریت کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.