۲۱ طرح مهم اقتصادی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس ۲۱ طرح مهم اقتصادی و صدها طرح دیگر را در استان بوشهر افتتاح کرد.

۲۱ طرح مهم اقتصادی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در کنار بهره‌برداری از ۲۱ طرح مهم اقتصادی و صدها طرح دیگر، اجرای ۱۳ طرح مهم و ده‌ها طرح اقتصادی و بهداشتی، به دستور رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: برای تامین آب مورد نیاز کشور ناچار هستیم که آب شیرین کن ایجاد کنیم به ویژه در شهر‌هایی که نزدیک دریا هستند.

دکتر حسن روحانی ادامه داد: اکنون ۸۲ طرح آب شیرین کن در کشور در دست اجراست.

وی بیان کرد: اکنون هزینه هر مترمکعب آبی که از آب شیرین کن تولید می‌شود پنج هزار تومان است، ولی متر مکعبی ۲۰۰ تومان به مردم داده می‌شود و باید فکری به حال تفاوت این قیمت‌ها و تامین بخشی از هزینه‌ها کنیم.

رئیس جمهور گفت: البته این حرف‌ها مال شب عید نیست بعد از عید باید درباره‌اش فکر کنیم.

روحانی تصریح کرد: هر جا مشکلی پیش آمد به آمریکایی‌ها لعنت بفرستید زیرا مسبب الاسباب مشکلات هستند.

بهره‌برداری از چهار طرح بندری در بوشهر

بهره برداری و اجرای چهار طرح توسعه بندر بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و آغاز اجرای این طرح‌ها، گفت: یکی از طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، اسکله ۵۰ هزار تنی کانتینری مجتمع بندری نگین است که با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی ساخته شده است.

محمد اسلامی ادامه داد: دومین طرح نیز لایروبی پای اسکله مجتمع بندری نگین به حجم یک میلیون متر مکعب و با عمق ۱۲.۵ متر است که سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان آن را اجرا کرده است.

وی بااشاره آغاز اجرای دو طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر بوشهر، بیان کرد: یکی از طرح‌ها ساخت جاده دسترسی جزیره نگین به طول ۹ کیلومتر و یک پل به طول ۱۷۶ متر است که با هزینه ۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: دیگر طرحی که اجرای آن آغاز می‌شود، طرح لایروبی کانال داخلی و خارجی دسترسی بندر بوشهر است که با حجم ۵ میلیون و ۷۵۰ متر مکعب و سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی اجرا خواهد شد.

بهره برداری و آغاز اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۶ طرح بهداشتی و درمانی با زیر بنای ۶ هزار و ۹۵۴ مترمربع شامل خانه بهداشت، اورژانس جاده‌ای، کلینیک تخصصی، آزمایشگاهی، مرکز تصویربرداری پزشکی و مرکز خدمات جامع سلامت با اعتبار ۲۹۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

دکتر سعید نمکی افزود: اجرای ۲۱ طرح نیز آغاز شد طرح‌هایی که در زمینه واحد مسکونی پزشکان، کلینیک تخصصی، اورژانس جاده‌ای و مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی، هستند و با اعتبار ۳۱۶ میلیارد ریال اجرا می‌شوند.

آغاز اجرای سه آب‌شیرین کن

 وزیر نیرو در مراسم آغاز این طرح ها به صورت ویدئو کنفرانس گفت: عملیات اجرایی طرح آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت شیرین‌سازی روزانه ۳۵ هزار متر مکعب و ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار، طرح آب شیرین کن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دالکی و وحدتیه دشتستان با اعتبار ۱۹۲ میلیارد ریال و آب شیرین کن هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی سعدآباد و آبپخش دشتستان با اعتبار ۲۴۴ میلیارد ریال آغاز شد.

رضا اردکانیان با اشاره به آغاز اجرای ۶ طرح صنعت برق در استان بوشهر نیز افزود: این طرح‌ها شامل پست‌های ۲۳۰ کیلو ولت شبانکاره در شهرستان دشتستان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، ۶۶ کیلو ولت هلیله شهرستان بوشهر با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال، ۱۳۲ کیلو ولت جائینک تنگستان با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال، خطوط ۶۶ کیلو ولت خروجی پست شبانکاره با عتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، ۲۳۰ کیلو ولت ارتباطی پست شبانکاره با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال، ۱۳۲ کیلو ولت ارتباطی پست جائینک با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال است.

افتتاح پنج طرح ورزشی

وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح پنج طرح ورزشی به صورت ویدئو کنفرانس، گفت: این طرح‌ها به ارزش ۱۰۱ میلیارد ریال افتتاح شده است.

مسعود سلطانی فر افزود: سالن ورزشی چند منظوره امید نخل تقی، سالن ورزشی نشاط بیدخون، سالن وررشی بانوان چریف عسلویه، زمین‌های چمن مصنوعی فوتبال خورموج و دیر، طرح‌هایی هستند که در این سفر به بهره برداری می‌رسند.

بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی

همزمان با سفر رئیس جمهور، بهره‌برداری از ۶ طرح مهم کشاورزی که ۴۵۱ طرح را شامل می‌شود، با توان ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۸۸۷ نفر در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به ۳۱۹ طرح در حوزه‌های آب، خاک و آبخیزداری اشاره کرد که با اعتبار ۵۴۹ میلیارد ریال اجرا شده است.

بخشنده افزود: همچنین ساخت بزرگترین شهرک شیلاتی کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی در بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه آغاز شد که با تکمیل آن، زمینه اشتغال هزار و ۴۶۰ نفر فراهم می‌شود.

وی از بهره‌برداری و آغاز اجرای ۲۳ طرح شیلاتی نیز با سرمایه گذاری سه هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال و اشتغال دو هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز اجرای فاز نخست شبکه‌های فرعی نخیلات دشتستان به مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار و اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد وگفت: ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با ظرفیت ۳۵ هزار تن و اعتبار ۲۸۷ میلیارد ریال افتتاح شد که زمینه اشتغال ۱۲۵ نفر را فراهم کرده است.

بخشنده یادآور شد: ۹۵ طرح گلخانه‌ای هم در سطح ۱۰۳ هکتار با اعتبار هزار و ۷۰ میلیارد ریال و ایجاد هزار و ۳۰ فرصت شغلی، به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۶۴۰ طرح برخوردار از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز با اعتبار هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال و ایجاد هزار و ۴۲۹ فرصت شغلی افتتاح شد.

بهره‌برداری و آغاز اجرای چهار طرح صنعتی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاح و آغاز اجرای این طرح‌ها به صورت ویدئو کنفرانس گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور، طرح سیمان خاکستری شرکت سیمان مُند دشتی با سرمایه گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

سعید زرندی افزود: کارخانه سیمان مُند در شهرستان دشتی با ظرفیت سالانه هزار و ۲۰۰ تن سیمان خاکستری زمینه اشتغال مستقیم ۱۷۰ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: همچنین اجرای طرح تولید پلیت باطری، انباره‌های سرب اسیدی و طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم با سرمایه‌گذاری هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال آغاز شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز اجرای سه طرح صنعتی، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها، طرح شرکت صنایع عمران زاگرس خورموج با پیش بینی تولید سالانه ۲۰ هزار تن کاغذ از کربنات کلسیم و اشتغال ۱۳۷ نفر است که با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا خوهد شد.

زرندی گفت: طرح دیگر مربوط به شرکت تجارت تدبیر سایناست با پیش بینی تولید سالانه یک میلیون عدد انباره‌های سرب اسیدی و پنج هزار تن پلیت باطری، که با سرمایه گذاری ۴۱۴ میلیارد ریال در شهرستان بوشهر اجرا می‌شود و برای ۷۲ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: طرح تولید متانول و زنجیره پایین دستی شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا دیر نیز در زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار و اعتبار ۱٫۵ میلیارد یورو آغاز شد.

بهره برداری از هشت طرح میراث فرهنگی و گردشگری

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در مراسم افتتاح این طرح‌ها به صورت ویدئو کنفرانس گفت: امروز فاز اول مرمت قلعه ملک منصور خان مدرسه تاریخی گلستان، عمارت مبارکی، هتل دو ستاره ناکو، هتل سنتی ادریس، مجتمع گردشگری تفریحی الماس دشتستان، سفره خانه سنتی دشتی و کشتی تفریحی سکان طلایی است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح ۵۰ طرح گازرسانی

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مهم‌ترین این طرح‌ها گازرسانی به جزیره شیف و طرح گازرسانی به کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی بوشهر است.

سعید مؤمنی هزینه گازرسانی به طرح‌های یاد شده را حدود ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: خط لوله انتقال گاز به جزیره شیف ۲.۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.