آبگیری کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از آبگیری کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب کرمی، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: با پایان یافتن تعمیر ۴۹ کیلومتر از کانال پای پل کرخه، آبگیری مجدد این کانال به منظور انتقال آب باکیفیت و پایدار به شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان و روستا‌های مسیر به اتمام رسید.

وی بیان داشت: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان و ۴ شبانه روز فعالیت مستمر، ۱۸ نقطه از نقاط تنظیم آب از نوع آمیل این کانال دوباره تنظیم شده و عملیات انتقال آب به دستگاه پمپاژ ام الدبس با موفقیت انجام شد.

کرمی با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های پایین دست تصریح کرد: گشت شبانه روزی کارگران متخصص شرکت برای رفع مشکلات غیرقابل پیش بینی همچنان در مسافت طولانی این کانال ادامه دارد تا خللی در روند انتقال آب پیش نیاید.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تامین آب زراعی زمین‌های کشاورزی زیرپوشش این کانال را از اولویت‌های این شرکت دانست و افزود: همزمان با انتقال آب آشامیدنی، آبیاری بیش از ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی با آبگیری ۱۹ کانال فرعی منشعب شده از کانال اصلی پای پل از سرگرفته شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعمیرات اساسی در کانال پای پل کرخه طبق برنامه ریزی انجام شده در ۳ ماه در ۳ بازه به حدود ۴۹ کیلومتر پایان یافت؛ با انجام تعمیرات و ترمیم شکستگی کانال پای پل، از این پس مشکل قطعی آب در طرح غدیر به حداقل رسیده و انتقال آب باکیفیت به صورت مداوم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل شبکه‌های دشت آوان، دوسلق، ارایض و باغه حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در بر می‌گیرد.

یعقوب کرمی با بیان اینکه کانال اصلی این شبکه ۱۰۷ کیلومتر طول دارد افزود: این کانال علاوه بر مصارف کشاورزی، آب شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و روستا‌های مسیر را تامین می‌کند.

انتهای پیام/گ

ردپای آب در کانال‌های کشاورزی

برچسب ها: انتقال آب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.