موسوی در گفت‌وگوبا باشگاه خبرنگاران جوان:

موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی با حضور اردکانیان برگزار شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران از بررسی موضوع انتقال و تامین آب شرب استان‌های شرقی از طریق دریای عمان خبر داد.

موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی  با حضور اردکانیان برگزار شدسید ابوالفضل موسوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: موضوع تامین آب شرب ویژه استان‌های شرق از دریای عمان با حضور اردکانیان وزیر نیرو و مسئولان 5 استان سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی و شمالی،‌ یزد و کرمان در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در این جلسه اعلام کرد که مجوز تخصیص آب برای 4 استان از دریای عمان صادر شده و استان کرمان هم در حال حاضر آب خود را از دریای خلیج فارس تامین می‌کند.

موسوی تاکید کرد: در این جلسه قرار شد تا نیمه دوم اردیبهشت ماه پیمانکاران بحث تامین آب مشخص شده  و این موضوع به آب منطقه‌ای داده شود البته اردکانیان اختیارات خود را به استانداری‌های این 5 استان تفویض کرده تا آنها بتوانند با بخش خصوصی برای این موضوع به تفاهم برسند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد : بعد از تفاهم استانداری‌ها با بخش خصوصی وزارت نیرو با آب منطقه‌ای و بخش خصوصی برای انتقال آب از دریای عمان وارد کار خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب برای استان یزد تنها برای صنعت و کشاورزی بوده و این موضوع از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار