توقف دوبله عامل حادثه ساز

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: توقف دوبله یکی از دلایل اصلی تصادفات در کرمان محسوب می شود.

توقف دوبله عامل حادثه سازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ رضا سالاری نژاد،سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:یکی از عوامل ترافیک و کندی حرکت خودرو‌ها در طول مسیر، توقف خودرو‌ها به صورت دوبله است که همواره مشکلاتی را برای دیگر رانندگان واستفاده کنندگان از معابر عمومی به وجود می‌آورد.
وی افزود: با توجه به در پیش رو بودن روز‌های پایانی سال و مراجعه همشهریان محترم برای خرید نوروزی شاهد تراکم خوردرو‌های شخصی در این مراکز خواهیم بود.

سالاری اظهار داشت : توقف دوبله باعث انسداد مسیر، پایین آمدن ظرفیت معبر، کندی آمد و شد و اتلاف وقت رانندگان شده و انحراف به چپ سایر وسایل نقلیه‌ای که قصد عبور از آن خیابان را دارند در پی خواهد داشت.

وی افزود: شایسته است که رانندگان به این بینش برسند که این عمل آنان (توقف دوبله) مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی دیگران است و انجام این تخلف تاثیر منفی زیادی بر عبور و مرور عادی خودرو‌ها دارد.

وی اظهار داشت:امروزه با رشد تکنولوژی و فن آوری بر سرعت وسائط نقلیه افزوده شده و صنایع خودرو سازی به سمت تولید خودرو‌هایی با مصرف سوخت کمتر، سبک‌تر کردن وزن خودرو و در نتیجه در بعضی از تولیدات کاسته شدن از استحکام بدنه پیش می‌روند که به تبع آن در تصادفات ضایعات انسانی جبران ناپذیر و خسارات سنگین مالی و هرز سرمایه را در پی خواهد داشت.

وی سرعت غیرمجاز و نامطمئن را در آمار مرگ و میر و آسیب‌های ناشی ازحوادث رانندگی مهم برشمرد و افزود: با کنترل سرعت خودرو‌ها می‌توان از بروز تصادف‌ها و حوادث پیشگیری کرد و ضربه ناشی از آن و در نتیجه شدت آسیب وارده بر قربانی را کاهش داد.

سرهنگ سالاری نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: رانندگان می‌توانند با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و یا استفاده از پارکینگ‌های عمومی در اطرف مراکز خرید گام موثری در خصوص آمد و شد سایر همشهریان و کاهش ترافیک در سطح معابر درون شهری گام موثری را بردارند.

انتهای پیام/ح

توقف دوبله خودروها عامل حادثه ساز بزرگ

برچسب ها: توقف خودرو ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار