ماموران انتظامی مازندران بیش از ۶ تن چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان در شهر‌های میاندورود و تنکابن کشف و ضبط کردند.

سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصوات و فراورده‌های طبیعی به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام گشت انتظامی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب جنگلی مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده این خودرو را دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی از کشف ۲ و نیم تن چوب قاچاق در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و گفت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ گروسیان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن نیز از کشف ۴ تن چوب آلات جنگلی قاچاق با توقیف یک دستگاه خودرو کامیونت خبر داد و افزود:در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا به خصوص قاچاق منابع ملی، مامورن پاسگاه انتظامی دوهزار این فرماندهی حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه خودرو ایسوزو حامل بار چوب مظنون شدند.

وی گفت: ماموران در اقدامی غافلگیرانه با متوقف کردن این خودرو در بررسی‌های اولیه موفق شدند، ۴ تن چوب قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ارزش چوب‌های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص خودرو توقیف و متهم به قاچاق پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ گروسیان با بیان اینکه قطع درختان نه تنها به تاراج بردن منابع ملی محسوب می‌شود، بلکه تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق منابع طبیعی مراتب را سریعاً به پلیس اطلاع ۱۱۰ دهند.

انتهای پیام/آ

کشف چوب آلات قاچاق جنگلی در دو شهر مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار