نقاط بکر و جذاب ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

در این بسته خبری برای تسهیل برنامه سفر نوروزی شما کاربران، چندین جاذبه گردشگری ایران گردآوری شده است.

نقاط بکر و جذاب ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر //// دپویی عیدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه در روزهای پرهیاهوی آخر سال و در کنار خریدهای عید و خانه تکانی، یکی از دغدغه‌هایی که افراد را درگیر خود می‌کند این است که برای تعطیلات نوروزی به کجا سفر کنند. همواره سفر به طبیعت و مکان‌های تاریخی جدید برای افراد جالب و هیجان‌انگیز است. اما برای لذت بردن از تعطیلات و بهره بیشتر از تعطیلات بهتر است افراد پیش از سفر برنامه مشخصی را برای خود بچینند و از میان مکان‌های گردشگری بیشماری که در ایران وجود دارد، جای مناسبی را انتخاب کنند.

ما در اینجا برای انتخاب مناسب شما برای تعطیلات نوروز، چند جاذبه گردشگری و دیدنی ایران را معرفی کرده‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

1.فومن

شهرهای شمالی کشورمان در هر زمان از سال طرفداران خودش را دارد.، اما برای ایام نوروز پیشنهاد ما از شهرهای شمالی شهر «فومن» است. فومن یکی از شهرهای استان گیلان است. این شهر با موقعیت جلگه‌ای در میان کشتزارها و باغهای اطراف خود محصور است. آب وهوای مناسب، جنگل‌ها و کوه‌های پوشیده از درختان و چشمه‌های متعدد و امکان تاریخی فرهنگی (ماسوله وقلعه رود خان) فومن را به یکی ازقطب‌های گردشگری گیلان و حتی کشور تبدیل کرده است.

نقاط جذاب و دیدنی ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

2.کرمان

شهر کرمان در جنوب شرقی ایران واقع شده است که مکان‌های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. گنبد جبلیه،مجموعه گنجعلی خان، باغ شازده، مسجد جامع مظفری، مسجد جامع ملک، آرامگاه شاه نعمت‌الله‌ ولی، بازار کرمان،حصار شهر قدیم کرمان، بقایای دایناسورها، ارگ بم، قلعه اردشیر و بسیاری از جاهای دیگر از جمله جاذبه های تاریخی کرمان هستند. همچنین کویر لوت،کوه هزار، باغ نظر، باغ بیرم آباد و بسیاری از باغ های دیگر هم از جاذبه های طبیعی آن محسوب می شوند.

نقاط جذاب و دیدنی ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

 

3.درود

اگر می خواهید به غرب ایران سفر کنید پیشنهاد می‌شود شهرستان درود را انتخاب کنید. این شهرستان در شرق استان لرستان واقع شده که زبان مردم آن به زبان لری است. گویش های رایج در این شهر شامل لری سیلاخوری (گویشی از لری مینجایی) و همچنین لری بختیاری است.

دورود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی از قبیل کوه، جنگل، رودخانه، دره و حیات وحش دست نخورده دارد. دره نی گاه، کوه پریز، کوه قارون، زیارتگاه شاه پیروالی، بابا هور، آبشار بیشه، دریاچه گَهَر، از زیبایی های طبیعی این شهر هستند.

نقاط جذاب و دیدنی ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

 

4.دیلم و گناوه

دیلم، شهرستان دیلم یکی از شهرستانهای استان بوشهر در جنوب ایران است. طبیعت سحرانگیز شهرستان‌های شمالی استان بوشهر در امتداد جلگه حاصل‌خیز خوزستان همه ساله برخلاف دیگر مناطق کشور در فصل زمستان پذیرای بهار است، به طوری که هنوز نیمه دوم آخرین ماه زمستان فرا نرسیده دشت‌ها مملو از گل‌های رنگارنگ بهاری شده و درختان شکوفه می‌دهند.

سواحل ماسه‌ای خلیج فارس در شهرستان‌های گناوه و دیلم که مملو از صدف‌های دریایی است از دیگر جاذبه‌های بکر طبیعت زیبای این منطقه به شمار می‌رود.

نقاط جذاب و دیدنی ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

 

5.همدان

همدان پایتخت فرهنگی ایران است که از جمله مکان‌های دیدنی آن می‌توان به غار علیصدر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بو علی سینا، آبشار گنج نامه، کتیبه‌های گنج نامه، شیر سنگی اشاره کرد.

نقاط بکر و جذاب ایران که در نوروز باید از آن دیدن کرد +تصاویر

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: دیدنی ها ، نوروز 98 ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
کاروانسرا و پل شاه عباسی ماهیدشت کرمانشاه را نگفتی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
فقط شهر تبریز