نخستین نمایشگاه روستاگردی در فارس

نخستین نمایشگاه روستاگردی فارس با هدف معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر استان در آستانه نوروز در شیراز برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس از برپایی نخستین نمایشگاه روستاگردی فارس در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های روستاییان و عشایر، معرفی روستا‌های هدف گردشگری و معرفی کارآفرینان روستایی استان برپا شده است.

وی افزود: با برپایی نمایشگاه روستاگردی، نوروز ۹۸، مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان شیرازی، تجربه سفر به روستا را در مرکز کلانشهر شیراز تجربه خواهند کرد.

پاک فطرت ادامه داد: در این نمایشگاه، با مشارکت بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی غرفه 'روستا بانو' با هدف معرفی دستاورد‌های بانوان روستایی برپا شده است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه همچنین بخشی به نام خانه روستایی نمادین و ایل نمادین قرار دارد که با نشان‌های خاص روستایی و چادر‌های عشایری اقوام مختلف استان تزیین شده و معرفی نحوه زندگی آن‌ها مد نظر بوده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: هرشب در کنار خانه روستایی، مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنت‌های روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.

پاک فطرت تصریح کرد: بخشی از این نمایشگاه به توزیع میوه شب عید توسط تعاون روستایی شهرستان داراب با قیمت مصوب اختصاص دارد و عموم مردم امکان خرید و تهیه میوه از این غرفه را دارند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه تا شانزدهم فروردین ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در باغ ملی شیراز واقع در چهار راه حافظیه آماده بازدید علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/م

برپایی نمایشگاه روستاگردی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.