بخش دوم/

عملکرد لژیونر‌های فوتبال ایران در سال ۹۷

لژیونر‌های فوتبال کشورمان در سال ۹۷ عملکرد نسبتا خوبی در لیگ‌های اروپایی داشتند.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سال ۹۷ برای لژیونر‌های فوتبال ایران سال نسبتا موفقی بود و برخی از آن‌ها توانستند در رقابت‌های باشگاهی اروپا و لیگ اروپا عملکرد خوبی داشته باشند.

وحید امیری

هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس پس از نمایشی درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عضویت تیم ترابزون اسپور ترکیه درآمد.

امیری از ابتدای فصل جاری سوپر لیگ ترکیه ۱۷ بازی برای ترابزون انجام داده و یک بار گلزنی و در مجموع ۵۵۵ دقیقه برای این تیم بازی کرد.

هافبک ۳۰ ساله و با اخلاق فوتبال کشورمان همچنین در رقابت‌های جام حذفی ترکیه هم ۴ بازی برای تیم اونال کارامان انجام داد و ۲ بار هم گلزنی کرد.

مجید حسینی

مدافع سابق استقلال تهران با درخشش در قلب خط دفاعی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مانند امیری به ترابزون اسپور ترکیه رفت.

تعداد بازی حسینی برای این تیم ترک هم با تعداد بازی‌های امیری برابری می‌کند با این تفاوت که ۱۴ بار در ترکیب اصلی طوفان دریای سیاه (لقب تیم ترابزون) قرار گرفته و در مجموع با ۴ بازی‌ای که در جام حذفی ترکیه انجام داده میزان دقایق حضورش در ترکیب تیم اونال کارامان را به ۱۶۷۷ دقیقه رسانده است.

سردار آزمون

آماده‌ترین لژیونر این روز‌های فوتبال ایران بی شک سردار آزمون است. این مهاجم ۲۴ ساله رقابت‌های فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ روسیه را در بهار ۹۷ با آمار ۷ بازی، ۴ گل و قرار گرفتن در جایگاه دهم این لیگ با پیراهن روبین کازان به اتمام رساند.

آزمون دور رفت فصل جاری لیگ روسیه هم آمار ۱۴ بازی، ۴ گل، ۴ پاس و ۱۱۴۹ دقیقه بازی برای تیم قربان بردیف تمام کرد و البته در جام حذفی این کشور هم آمار ۳ بازی و یک گل را ثبت کرد. او با این عملکرد درخشان پس از جام ملت‌های آسیا با قراردادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو به زنیت سن پترزبورگ، صدرنشین لیگ روسیه رفت و تاکنون در ۶ بازی و مجموع ۴۲۱ دقیقه‌ای که برای این تیم در لیگ و یورو لیگ انجام داده ۵ گل زده و یک پاس گل هم ارسال کرده است.

میلاد محمدی

دفاع چپ‌تیم ملی فوتبال ایران هم مانند آزمون یکی از بهترین بازیکنان تیمش در لیگ روسیه است. میلاد در فصل جاری هم یکی از ستارگان تیم رشید رخیموف بود. ۱۸ بازی، یک گل، یک گل به خودی، ۱۶۲۰ دقیقه حضور در زمین در لیگ روسیه و ۲ بازی، یک پاس و ۲۱۰ دقیقه حضور در زمین در جام حذفی عملکرد محمدی در فصل جاری فوتبال روسیه بوده است.

رضا شکاری

هافبک طراح و خلاق ۲۰ ساله سابق تیم ملی فوتبال امید ایران بهار ۹۷ در ۲ بازی مقابل آخمت گروژنی و روستوف ۲۸ دقیقه برای روبین کازان بازی کرد و از ابتدای فصل جاری لیگ روسیه هم سه بازی به عنوان بازیکن ذخیره برای سرخ و سبز‌های کازان بازی کرده و ۷۵ دقیقه در زمین حضور داشت. البته شکاری یک بازی هم در جام حذفی روسیه برای روبین کازان مقابل خیمکی به میدان رفت و پس از ۴۵ دقیقه بیرون آمد.

سامان قدوس

این هافبک - مهاجم متفکر پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی که با تیم هوئسکا اسپانیا به توافق رسیده بود در نهایت به آمیان فرانسه ملحق شد تا نخستین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در لوشامپیونا لقب بگیرد.

قدوس تاکنون با انجام ۲۱ بازی و ۱۵۳۷ دقیقه حضور در زمین برای اسب‌های شاخدار (لقب تیم آمیان) آمار ۳ گل و ۴ پاس گل را ثبت کرده است. او همچنین در جام اتحادیه فرانسه هم یک بازی انجام داده و یک پاس گل ارسال کرده است. با این آمار قدوس یکی از بهترین لژیونر‌های فوتبال ایران در اروپا است.

رضا قوچان نژاد

مهاجم ۳۱ ساله سابق تیم ملی فوتبال ایران بهار ۹۷ در تیم هیرنوین هلند حضور داشت و در ۸ بازی آمار ۶۷۱ دقیقه حضور در زمین، یک گل و یک پاس گل را ثبت کرد و با این تیم در رده هشتم‌ لیگ‌ اردیویزه قرار گرفت.

گوچی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به تیم آپویل نیکوزیا قبرس پیوست و برای این تیم هم در‌ لیگ و مقدماتی لیگ اروپا به آمار ۱۳ بازی، ۲ گل و ۹۰۴ دقیقه بازی رسید.

قوچان نژاد پس از نیم فصل بازی برای تیم قبرسی برای دومین بار در دوران بازی اش به فوتبال آسیا آمد و این بار پیراهن تیم اف سی سیدنی استرالیا را بر تن کرد.

۶ بازی، ۳۹۳ دقیقه حضور در زمین و یک گل آمار قوچان نژاد تا پایان سال ۹۷ برای آبی آسمانی‌ها (لقب تیم سیدنی) در لیگ استرالیا و لیگ قهرمانان آسیا است.

امید ابراهیمی

هافبک دفاعی سخت کوش تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی‌های عالی که در جام جهانی انجام داد برای نخستین بار تجربه لژیونر شدن را کسب کرد و با قراردادی به ارزش ۸۰۰ هزار یورو به الاهلی امارات رفت.

ابراهیمی در این فصل زوج خوبی را با نایجل دی یونگ در مرکز خط میانی سبزپوشان دوحه تشکیل داده و تاکنون در ۱۴ حضور ۹۰ دقیقه‌ای اش در ترکیب الاهلی ۳ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم ارسال کرد.

محمدرضا خانزاده

مدافع فصل پیش پدیده پس از جام جهانی ۲۰۱۸ همراه با ابراهیمی به تیم الاهلی دوحه رفت. او تاکنون در ۱۱ بازی برای این تیم آمار ۸۶۹ دقیقه حضور در زمین را ثبت کرده، اما در نیم فصل دوم لیگ ستارگان قطر با توجه به اینکه در کش و قوس فسخ قرارداد با الاهلی را سپری می‌کند یک دقیقه هم بازی نکرده است.

مهدی طارمی

طارمی بهار ۹۷ را با حضور در ۲ بازی همراه با الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا و به ثمر رساندن یک گل مقابل تراکتورسازی به ثمر رساند. زرد و آبی پوشان دوحه فصل گذشته لیگ ستارگان قطر را با حضور روی پله سوم جدول تمام کردند.

او و تیمش البته در این فصل روز‌های خوبی را در لیگ ستارگان قطر و البته لیگ قهرمانان آسیا تجربه نکرده اند. الغرافه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان با وجود گلی که طارمی به ثمر رساند ۳ بر ۲ از ذوب آهن اصفهان شکست خورد.

صادق محرمی

دفاع راست فصل پیش پرسپولیس با وجود محرومیت این تیم در نقل و انتقالات تابستانی تصمیم گرفت برای ادامه بازی به دیناموزاگرب کرواسی برود.

محرمی در فصل جاری برای صدرنشین لیگ این کشور در رقابت‌های داخلی ۱۳ بازی انجام داده و به آمار ۱۱۰۲ دقیقه حضور در زمین و یک پاس گل رسیده است.

او همچنین ۲ بازی در لیگ و یک مسابقه هم در یورو لیگ برای آبی‌ها (لقب دینامو زاگرب) انجام داده است.

فرشاد احمدزاده

هافبک سابق و محبوب پرسپولیسی‌ها پیش از شروع فصل جاری به تیم شلانسک وروتسلاو لهستان ملحق شد.

او تاکنون در ۲۱ بازی برای نظامی‌ها (لقب تیم شلانسک) آمار ۱۰۸۴ دقیقه حضور در زمین، یک گل و یک پاس گل را ثبت کرده است. احمدزاده ۱۰ بار در ترکیب اصلی و ۸ بار هم به عنوان بازیکن ذخیره برای تیم شلانسک بازی کرده است. او ۲ بار هم در جام حذفی در ترکیب شلانسک حضور داشته است.


بیشتر بخوانید:

رنار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود؟

سرمربی تیم ملی فوتبال از ایتالیا می‌آید

رد پای ۲ فرد غیر مسئول در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی ایتالیایی پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران را رد کرد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بارسلوناییم
۰۲:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
هههه نوشتن عملکرد نسبتا موفقی داشتن والا تا اونجایی که ما دیدیم همشون از قدوس گرفته تا امیری افتضاه بودند امسال که گند زدند حالا امیدواریم سال دیگه بهتر بشن تا حدقلا آبروی کشورشونو نبرن بخدا ازشون زیاد توقع نداریم فقط ازشون میخوایم یه ذره بهتر بازی کنن به امید بهتر بازی کردن لژونرهامون
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۰:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
علی جهانبخش لژیونر نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار