گزارش/

آیا قیمت خودرو در سال ۹۸ افزایش می‌یابد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو‌های داخلی در سال ۹۸ با توجه به نوسانات ارز به‌عنوان یکی از مولفه‌های خودروسازان برای تأمین مواد اولیه و قطعات کمی دشوار به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش‌بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸ با توجه به نوسانات بازار ارز که یکی از مولفه‌های خودروسازان برای تأمین مواد اولیه و قطعات است، کمی دشوار به نظر می‌رسد، ولی  به گفته بسیاری از کارشناسان  قیمت خودرو‌های داخلی در سال ۹۷ برای سال  بعد هم ثابت می‌ماند.

از اوایل سال ۹۷ نوسانات بازار ارز بر قطعات خودرو و مواد اولیه آن تأثیرگذار بود و باعث روند صعودی قیمت خودروهای داخلی شد و تاکنون قیمت این خودرو‌ها ۲ تا ۳ برابر شده است. فعالان بازار تأکید دارند خریداری در بازار نیست، هر چند تعداد فروشنده‌ها اندک است، اما خریداران باز هم کمتر از این میزان هستند. طی چند ماه اخیر معاملات این خودرو‌ها ناگهان با رکودی سخت مواجه شد و این مسئله باعث شده تا قیمت خودرو‌های وارداتی به کمترین میزان خود برسد؛ بنابراین شاید حالا بهترین موقعیت برای خرید خودرو‌های وارداتی باشد.

خودرو ارزان تر از قیمت‌های کنونی نمی‌شود

محمدرضا طاهایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت خودرو در سال ۹۸ نمی‌تواند از قیمت‌های کنونی پایین‌تر بیاید، چرا که نرخ ارز خیلی وقت است که ثبات ندارد و این موضوع بر مواد اولیه تأثیرگذار است و به تبع بر قیمت خودرو هم تأثیر می‌گذارد.

طاهایی افزود: طبق قرار مجلس و وزارت صمت تعیین شد؛ عرضه محصولات صورت گیرد و تمام تعهدهای خودروسازان عملی شود، اما به هرحال باز هم تقاضا صورت می‌گیرد و قیمت‌ها مورد چالش قرار می‌گیرند.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها درباره قیمت ارز در سال ۹۸ با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو است و به طور طبیعی هر کاهش یا افزایشی بر قیمت بازار خودرو هم تأثیر دارد و در سال جدید طبق بررسی‌ها نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

تقاضای جدیدی از سوی ۲ شرکت خودروسازی کشور نباید صورت گیرد

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خواسته نمایندگان مجلس از خودروسازان در جلسات آخر سال ۹۷ اجرای تعهدات قبلی است و قرار شد تقاضای جدیدی از سوی ۲ شرکت خودروسازی کشور انجام نشود. افزایش کیفیت  خودرو‌های داخلی باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع حق اصلی مردم به عنوان مصرف‌کننده است.

گرمابی افزود: صنعت خودروسازی ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که اصلی‌ترین آن، حضور پررنگ دولت در این خودروسازی‌هاست که یکی از فاکتورهای مهم در برون رفت از چالش‌های این صنعت است. اکثر متولیان دولتی صنعت خودروسازی کشور وجود این چالش را قبول دارند پس زمینه به نتیجه رسیدن این موضوع شاید خصوصی سازی باشد و باید به فکر حل این موضوع به شکل اساسی بود. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بباید به سمتی حرکت کنند که نقش آنها در اداره این صنعت  به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی برای صنعت به ویژه خودروسازی ایجاد کرد و یکی از این موضوعات نبود مواد اولیه و قطعات خودرو است، چراکه چهارچرخ‌ها از قطعات بی‌شماری تشکیل می‌شود که در صورت نبود یکی از این قطعات خودرو قابل استفاده نیست. همان گونه که در حال حاضر خودروهای بسیاری به دلیل ناقص بودن در انبارها مانده و قابل استفاده نیستند.

حباب قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی در بازار خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حباب قیمت خودرو در بازار گفت: قیمت کنونی خورو در مقایسه با دهه اول بهمن بیانگر حباب ۲۰ تا ۲۵ درصدی است.

وی ادامه داد: درحال حاضر قیمت خودرو‌ها روند کاهشی به خود گرفته و هرچه زمان می‌گذرد قیمت خودرو‌ها کاهشی می‌شود.

موتمنی تصریح کرد: تا زمانی که آنالیز قیمتی شرکت‌ها مشخص نباشد، نمی‌توان به‌طور دقیق حباب قیمت خودرو را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو بیان کرد: امیدواریم که در سال جدید قیمت خودرو‌ها در بازار، به یک ثبات نسبی دست یابد تا تولیدکنندگان و خریداران مشکلی برای خرید و فروش نداشته باشند.

 نقدینگی در جامعه یکی از دلایل خرید خودرو توسط مردم است

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چندی پیش در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به تأثیر غیرمستقیم تحریم‌ها بر قیمت خودروها بیان کرد: اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بروز هر گونه خللی در فروش تولیدات خودرویی، شرکت‌های خودروسازی خود را در لیست اقلام تحریمی قرار نمی‌دهد. از اینرو  فشارهای ناشی از تحریم را از طریق اعمال محدودیت‌های  بانکی و  تأثیر مستقیم بر نوسانات ارزی کشور مقصد، وارد می‌کنند که این موضوع به تبع بازار خودرو کشور هدف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:  پرداخت بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نقدی به قطعه سازان/ تسریع خودروسازان در رفع تعهدات به مشتریان


وی با اشاره به  علت افزایش قیمت خودروهای داخلی و بومی تصریح کرد: قطعا شرکت‌هایی که ۹۰ درصد از تولیدات نهایی آنها برگرفته از مواد اولیه داخلی و قطعات بومی است نباید برای افزایش قیمت هایشان بهانه نوسانات ارزی را بیاورند، این در حالی است که مدیران شرکت‌های خودروسازی داخلی اعلام می‌کنند  افزایش قیمت از سوی آنها صورت نگرفته و این اتفاق  در بازار خودرو، تنها به علت ایجاد یک حاشیه قیمت در فروش این محصولات ایجاد شده است.

ملکی افزود: افزایش نقدینگی در جامعه یکی از عواملی است که سبب می‌شود مردم برای خرید و سرمایه گذاری به بازارها روانه شوند در نتیجه افزایش تقاضا و کاهش عرضه خودبه‌خود قیمت ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: ما این میزان افزایش قیمت در خودروهای داخلی  را جایز نمی‌دانیم و در شورای رقابت هم برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان، افزایش قیمت کمی را در نظر گرفته‌ایم تا مردم برای تهیه وسیله مورد نیاز خود با تغییرات عجیب مواجه نشوند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر عوامل موثر بر نوسانات قیمت خودروها تصریح کرد: قطعا عوامل داخلی هم بر اقتصاد بازارِ مذکور موثر است. عواملی نظیر بسته شدن سایت ثبت سفارش، بالا رفتن تعرفه واردات و تقاضای کنترل نشده جامعه برای خرید خودرو، موجب بروز تورم در این بازار شد.

به‌دلیل ممنوعیت واردات بعید است حباب قیمتی به این زودی‌ها شکسته شود

عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: این روز‌ها حباب قیمتی خودرو‌ها متأثر از عوامل مختلف در حال تخلیه است و انتظار می‌رود نرخ‌ها بیش از پیش تعدیل شود.

کاکایی افزود: طی این چند ماه، اختلاف معنی‌داری بین قیمت کارخانه و بازار خودرو‌ها ایجاد شد؛ به‌طوری‌که عواملی همچون افزایش نرخ دلار، اشباع سایر بازار‌ها مانند سکه و طلا و همچنین احتکار دلالان، به رشد قیمت‌ها دامن زد.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به کاهش قیمت‌ها در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: چند روز پیش اعلام شد قرار است با کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو، قیمت درب کارخانه منطقی شود؛ بر این اساس انتظار می‌رود قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها افزایش و قیمت‌ها در بازار با کاهش مواجه شود.

وی گفت: وقتی قیمت‌ها واقعی و خودروسازان با زیان مواجه نشوند، می‌توانند به تمدید قرارداد‌های خود با قطعه سازان بپردازند و در این صورت تولید خودرو افزایش می‌یابد و بازار متعادل می‌شود.

این کارشناس خودرو در مورد بازار وارداتی‌ها تصریح کرد: قیمت خودرو‌های خارجی و حباب موجود در بازار تا حدودی کاهش خواهد یافت؛ اما به‌دلیل ممنوعیت واردات بعید است حباب قیمتی به این زودی‌ها شکسته شود.

کاکایی ادامه داد: با اینکه خودرو‌هایی مثل پراید و پژو بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده‌اند، اما به‌دلیل قیمت جهانی محصولات فولادی و پتروشیمی، نزدیک به ۷۰ درصد قیمت خودرو‌های داخلی از نرخ ارز تأثیر می‌پذیرد.

گزارش از رامین بختیاری

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
برای کشورها جارجی ۲و نیم پراید با خواهش میفروشد ولی برای ما ۵۰ ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
نخریددست ب دست هم بدید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سالهاست دلالان چه در خودرو و چه در صنف دیگه با احساسات مردم شریف ایران دارن بازی میکنند و مردم هم ساده باور میکنند اخه یکی نیست بگه عزیزان باخریدن چیزی که مورد نیازت نیست چرا باعث میشی همه چی گرون بشه نخرید هر چیزی که گرون میشه اگه نخریم مجبورن ارزان کنند من با بچه کوچیک نیاز شدید به ماشین دارم پولش رو هم دارم ولی نمیخرم تا قیمتها ثابت بشه بعدم پراید ۲۰ تومان بود هیچ ارزشی و کیفیتی نداشت حالا هم قیمتش بالا رفته صد در صد کیفیتش پایین اومده
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
آخہ پراید ارزش دارع ک بخاییم 50 تومن بهش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
این کارخونه های ایرانی خودرو در حال ورشکستگی هستن...خبر ندارید...فقط با پررویی اعلام ورشکستگی نمیکنن...ساده نباشین...من ۱ ساله ماشین نخریدم...سختی کشیدم...ولی ارزشش رو داره...ساده نباشید...با نخریدن محصولات بی کیفیتشون و اونم با این قیمتهای بالا نخریدن بهتر از خریدن هستش...نمیمیرید به خدا...یکسال ماشین نداشته باشین بهتر ...مجلس واردات خودرو هیبریدی رو تصویب کرده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
با وجود این مردم امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
aaa
۰۸:۴۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
قیمت خودرو واقعی است
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۴:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
به نظروایدکه بازارخودردردست یک عده خاص یامافیایی هست که هردولتی رو کار امده نمی توانسته نقشی داشته باشه اگروارادات ازادکنند خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
بزارگران کنند ماکه نمی توانیم پراید هم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۱:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
چرا واقعا باید افزایش یابد این درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سايپا و ايران خودرو بايد ورشکست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
تا زمانی که صنعت خودروسازی در انحصار باشد همين است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
ديگه تا کجا ميخاد افزايش پيدا کنه داره هم قيمت جت ميشه پرايد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
ما دوساله پس انداز کردیم خودرو بخریم حالا موتور هم نمی تونیم بخریم آرزوی خودرو دار شدن رو باید به گور ببریم خدا لعنت کنه مسببینش رو
Iran (Islamic Republic of)
بی نام...
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
پراید که بالا میره.چرا نره بالا قیمتش .هنو ارزونه.قربون قد و بالای کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من عاشق خودروی بنز هستم انشالله پولدار شدم میخرم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آرزو به دل موندیم یه پیکان داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من که امیدی ندارم به کاهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
با ید خودروی خارجی آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اينم نتيجه راي هايي که داديد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دولت اگر به فکر مصرف کننده واقعیه بذاره خورو خارجی وارد شه باعوارض کم هر کی خرید تا ده سال نتونه بفروشه تااون کسایکه چهارتا چهارتا از سایپا و ایران خودرو ماشین خریدند وبازارو به این روز انداختند حالشون گرفته شه
به خدا یه ساله هرچی زور میزنم از زندگی زن و بچم کم میذارم تا پس انداز کنم بتونم ماشینمو عوض کنم نمیشه یهو سی میلیون رفته رو ماشین به خدا ما گناه نکردیم بین یه مشت دلال و دزد گیر افتادیم
Netherlands
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
300 درصد چه خبر مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دوستان با نخریدن کاری حل نمی شه چون مردم نیاز به خودرو دارند اولا باید پای این دولتی ها از صنعت خودرو بیرون کشیده شود و بعد سرمایه هایی که از بنگاه های اقتصادی دیگر به بنگاه خودرو آمده به جای دیگر منتقل شوند.
طذف می گفت من فرش می فروختم مغازه و بند و بساط را فروختم همه سرمایه ام را ریختم تو کار ماشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
قيمت ماشين هاي داخلي هرچي که باشه بازم زياد و ارزش خريدن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
وقتي هيچکس نخره خود به خود مجبوره ارزان بشه
France
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اه در بساط نداريم اونوقت گاري مرگ بخريم برا خودمون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نميخريم ميخاد زياد بشه ميخاد نشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اقانخرید متاسفم برکسی که خودرو بخره
Germany
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اگر قانونی وضع کنند که هر کس خودرو خریدحداقل تا شش ماه حق فروش و نقل وانتقال نداشته باشد دلالها بیکار میشند و بازار تعادل پیدا میکنه با این شعارهای نخریم که کار درست نمیشه ، اگه قرار باشه مردم نخرند از پیاز تا خودرو را باید نخرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
برای کاهش قیمت دیگرکالاها چه پیشنهادی داری آن ها که قابل انتقال نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
افرادی که خودرو میخرند خائن به ملت و آرمان شهدا و امام هستند و خادم رانتخوارها و آقازاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
قبلا به این فکر میکردم که اگر کشوری بدون دولت باشد چه اتفاقی می افتد.
الان کاملا متوجه‌ شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ازماست که برماست گرون میشه میدویم که بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
گران فروش ها خسته خواهند شد اگر مقاومت کنیم ونخریم
اجازه ندهیم آینده برای کودکان این سرزمین ناامید کنند شود
اگر خرید کنیم اشتهای گران فروشان سیری ناپذیر است ومرتب فتیله ی قیمت ها را بالا خواهند کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خودرو سال آینده شک نکنید بالا میره حداقل 10 درصد گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
تا جونتون دراد که گرون میشه یا ارزان
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خودروی که نود در صدش اگر در ایران تولید میشود چطور بدلیل گران شدن ارز وافزایش محصولات فولادی باعث گرانی ۷۰در صدی خودرو میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
انا لله و انا الیه راجعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نبخدا مردم بیاین نخریم از ماست که برماست آخه پراید قدش قابله پنجاه تومن بدی پاش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من که ماشین نخریدم مردم ماشین میخرن . بشه 5 برابر بازم میخرن .
Iran (Islamic Republic of)
Karvan
۱۶:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
میگن ۱۵درصد اومده رو قیمت پراید درحالی که پراید ۲۰تومانی شده ۵۰تومان درست دوبرابرونیم شده یعنی ۲۵۰درصد گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نخرید ....

آقا نخرید ....

اگر بتونیم یکدل شیم و اعتصاب کنیم نسبت به بالا بودن قیمت ها ، قیمت ارز و ...
نسبت به اینکه دولت مصلحت اندیش مصلحت نمی داند یک خودروی با کیفیت خارجی با قیمت واقعی وارد ایران شود تا نکنه به تولید کالای داخلیمون که بیشترین سودآوری رو داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اینکه شما میگین بالارفتن قیمت ارز باعث افزایش قیمت خودرو شده پس این میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومن که خیلیا گرفتن که برن مواد اولیه و قطعات وارد کنن کجا رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من دیروز خودرومو فروختم 70 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
الان خیال میکنی سودکردی فرداهمون روبایدبخری80
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سود نکرده اما از ضرر بیشتر باداین همه گرونی جلو گیری کرده
Iran (Islamic Republic of)
milad67
۱۴:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
امسال بیش از 150درصد همه ی اجناس را گران گران کردید باز میگید سال دیگه گران میشه...
عجب مسئولینی داریم.. نه فکر مردم نیستند ...
این همه گرانی و بی عدالتی تا کی ....
ملت را اذیت کردید با این همه گرانی...
باز میگید گرانتر میشود........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا مردم خسته شدن از چه بنا لن متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام گرانی ویا ارزانی مشکل ماست
مشکل ما نداشتن صداقت از سوی مسوولین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین نمی گذارند قیمت خودرو پایین بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه ارزون نشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم بر خودرو وخودروساز
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۱۳:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
توی همین یک ماه گوشت 20 درصد دیگه گرون شد. اگر انتظار دارین چیزی ارزون بشه .
France
بیداد
۱۲:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ورشکست نمی‌شوند عزیزم! چون بازار انحصاری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ورودخودروازادبشه بابیست میلیون میتونیم.
Iran (Islamic Republic of)
خليلي
۱۳:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آرزو بر جوانان عيب نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
انشالله به امید خدا امسال تو افزایش قیمت رکورد میزنیم و سال خوب و خوشی برای خودرو سازان باشه و تا میتونن گرون بفروشن که ملت حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
تا زمانی این نمایندگان وخودرو سازان هست قیمت خودرو زیاد میشود
Germany
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
با این دولت همه چیز گران میشه
United States of America
آسمان
۱۱:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نخرید نخرید
United States of America
امیر
۱۱:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
وقتی دارن اینجور میگن یعنی سال دیگه هم یه ۲۰ میلیون میره رو پراید پول دارید بخرید سرمایه گذاری کنید . فقط منتظر باشید بگن دلار میاد پایین برید برید فرداش دلار بخرید که میره بالا .
United States of America
ا
۱۱:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خسته شدیم خسته
United States of America
امیر
۱۱:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
فقط اونجایی که میگه برای اینکه به مردم فشار نیاد فقط درصد خیلی کمی افزایش داشتیم .
اون ۳۰۰ درصد که گذتشتن رو قیمت حساب نیست
United States of America
مردم
۱۱:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا که ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اگر کل جامعه دست در دست هم بدهند تا ابا نخریدن خودرو این دو شرکت خودرو ساز بی کیفت گران فروش داخلی رو ورشکسته کنند در کمتر از ۱ ماه همون پراید ۵۰ میلیونی میاد ۵ میلیون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
این خودروسازان مردم به دارن نابود می کنند نخواستیم خودروبسازید خون مردم توشیشه کردید وام های بلاعوض میگیرندتعرفه های گمرک می برید بالا. این پراید چیه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه هیچگونه نظارت جدی برقیمت وکیفیت خودروها وجودنداره .خودروسازها بارها اعلام کردند ماخودرو را باهرکیفیتی تولید کنیم مردم برای خریدش صف کشیدند پس بیشترین سواستفاده راازمردم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مرگ برگرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اینقدر صبرمی کنیم ونمی خریم تا ورشکست شوید
ببین چه می کنند تا کسی این خودروهای بی کیفیت رابخرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم اگر بخواهید دوباره قیمت خودرو رو افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۰:۴۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام.به امید ورشکستگی دو شرکت خودرو سازی کشور.
Russian Federation
sahin
۱۰:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اخه ملت بدبخت این مافیای خودرو در همه جا نفوذ دارند ..اقایان خودشان سهام داران هستند چرا جلوی مرغ را میگیرند اما خودرو را نه ..هر روز یک داستان ..یک روز پیاز یک روز رب یک روز مرغ الی ماشالله ..خدا بداد مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
کجا جلومرغ میگیرند قیمت مرغ هم نجومی است درکانال14تومان
United States of America
بیداد
۱۰:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
10 ساله که دولت گندم رو با یک نرخ ثابت از کشاورز می‌خره، اما خودش همه چیز رو گرون کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا،طبق تورم دوره ای قیمت گندم مابین 4500-5800 تومان است و دولت حق کشاورزان را می خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
با این وضع قیمت چی کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نميدونم اين خودروسازها به كجا وصلن كه حتي دادستاني هم ورود نميكنه؟؟
چطور آقاي دولت ابادي ميتونه بگه مرغ ١١٥٠٠؛ولي به خودرو كه مي رسه هیچ چرا ؟...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بستر سازی گرانی و آمادگی مردم برای گرانی خودرو در سال جدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بسترسازی برای ترغیب مردم به خرید خودروی بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آیا خودرو در سال ۹۸ ارزان خواهد شد؟؟؟

چرا اینطور سؤال رو مطرح نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
rasoul
۰۹:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
انشالاه خدا يك كاري براي اين مردم بكند.
خدايا خودت به دادمون برس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
والا توان حتی یه رب درخونمون شده ارزو چه برسه به خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
گرونه بابا کجا ارزون شده همیشه برعکس میسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
هرچی میخواد بشه بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۹:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
طی چند ماه اخیر معاملات این خودرو‌ها ناگهان با رکودی سخت مواجه شد و این مسئله باعث شده تا قیمت خودرو‌های وارداتی به کمترین میزان خود برسد؛ بنابراین شاید حالا بهترین موقعیت برای خرید خودرو‌های وارداتی باشد.
خودرو ارزان تر از قیمت‌های کنونی نمی‌شود!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۹:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
یکسال و اندی زحمت کشیدند که خودرو را گران کنند و واردات خودرو خارجی را متوقف کنند.
الان مردم انتظار دارند خودرو ارزان شود!!
Iran (Islamic Republic of)
یخ فروش جهنم
۰۹:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دیروز یه نفر تو محور راین کرمان بر اثر تصادف و انفجار ماشینش جلو رومون زنده سوخت و از دست کسی کاری برنیومد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
كمپين نخريدن خودرو #
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام.
تعرفه ها باید حذف بشه تا رقابت بوجود بیاد نه اینکه مردم را محدود به دو خودرو ساز کنند که اونا هم هر کاری که دلشان بخواد با مردم بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بالاخره این گوشت تنظیم بازاری رو ما از کجا بخریم. 2 روزه صبح زود از خونه میزنم بیرون آخرش دست از پا درازتر. نمیتونم که برای گوشت 10 روز مرخصی بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خودرو پیراید مرا عوض نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ای داد وبیداد .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چرا تفاوت بین کارمند و کارگر. کارمند ۴۰۰+۱۰درصد کارگر ۳۷ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
برادر شما کارگرو با کارمند مقایسه نکن
یکی از نمونه های کارمند معلما هستن که سالی یکماه هم سرکار نیستن
اونوقت کارگران علی الخصوص کارگران مشاغل سخت یا شیفتی با ساعت کار ده برابر و شب نخوابی انتظار دارید در افزایش حقوق مثل هم باشند
هرچند شاید حقوقشون در کل درحد همون معلمم نباشه
انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
درکل اگه حساب بشه حقوق کارمندبیشترازحقوق کارگر است حالااگه مزایای کارمندی راحساب نکنیم وضررهای کارگری راهم حساب نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
تو هم می تونستی کارمند یا معلم میشدی تا سختی کار نداشته باشی

البته معلم حقشونه چون به تو سواد خواندن و نوشتن اموختنند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اوضاع یه کشور با این همه ثروت بی انتها و خدادادی این نبود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من فقط خودروی خودمو دوست دارم پیکان
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم بر خودروسازان .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
با پیکان 77 دارای کارت شهری شبانه کار میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین کاظم پور
۰۸:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چرا می فرمایید گران می شود چرا نمی فرمایید ارزان می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
همینو والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
انشاله باادرایت خودروسازان عزیز،مجدداشاهدافزایش قیمت صعودی خودروخواهیم بود....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دولت یک بار هم شده به صلاح مردم بیندیشد و واردات خودرو را با حداقل تعرفه آزاد کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ملت از خودروهای باکیفیت وقیمت مناسب بهرمند میشن
خودروسازی که پژو عهد عتیق تبدیل به پیکان اردی وبعدش تبدیل به وانت پیکان اریسان میکنه یا پرایدو تبدیل به وانت میکنه واقعا اسمش خودرو سازه
Iran (Islamic Republic of)
rezaa
۰۸:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
« قرار شد تقاضای جدیدی از سوی ۲ شرکت خودروسازی کشور انجام نشود. افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع حق اصلی مردم به عنوان مصرف‌کننده است»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
جوک سال 98
آخرین اخبار