نگاهی به فوتبال و فوتسال بانوان در سالی که گذشت

بررسی عملکرد نتایج فوتبال و فوتسال بانوان نشان می دهد این رشته ورزشی بانوان در سال های اخیر تغییراتی داشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فوتبال و فوتسال زنان را در سال 97 مورد بررسی قرار دادیم که به شرح ذیل است؛


قهرمانی تیم فوتسال بانوان در مسابقات آسیایی

تیم ملی بزرگسالان فوتسال زنان ایران در اردیبهشت ماه سال 97 توانست عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت های آسیا به میزبانی کشور تایلند را کسب کند، این پیروزی دومین قهرمانی بانوان ایران در مسابقات آسیایی بود.
لازم به ذکر است بازی های دوستانه ای بین تیم ملی فوتسال زنان ایران با کشور های روسیه و ایتالیا برگزار شد تا ملی پوشان خانم ما را برای تورنمنت های بین المللی آماده تر کند.

بلا تکلیفی 170 روزه قهرمان آسیا

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران که کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی که هدایت او به دست آمده بود از ادامه همکاری با تیم ایران خاتمه داد و هدایت تیم ملی کویت را قبول کرد، بعد از جدایی مظفر از سمتش تیم ملی ایران نزدیک به 170 روز بلاتکلیف بود و کسی آن را هدایت نمی کرد تا اینکه زیور بابایی و شهناز باری به عنوان گزینه های هدایت این تیم انتخاب شدند.

لیگ برتر فوتسال بانوان در سال97

لیگ برتر فوتسال زنان ایران در سال 97 با برگزاری مرحله پلی آف برای اولین بار در تاریخ فوتسال زنان خودش را به سطح جهانی نزدیک تر کرد و دست آخر نیز با قهرمانی تیم نامی نو اصفهان، نائب قهرمانی تیم مس رفسنجان و سومی تیم ملی خفاری اهواز به کار خود پایان داد.

فوتبال بانوان در یک نگاه

تیم ملی فوتبال بزرگسالان خانم ایران توانست با سه پیروزی در دور مقدماتی انتخابی المپیک 2020 به عنوان سرگروه از گروه خود به مرحله دوم صعود کند و در دور دوم همین مسابقات فروردین ماه 98 در کشور قطر به میزبان فلسطین، چین تایپه و فیلیپین می رود.

 

شکست بازی های دوستانه


فوتبال بانوان ایران هر اندازه در بازی های رسمی عملکرد قابل قبولی داشت اما در بازی های دوستانه تا توانست شکست خورد از جمله در تورنمنت چهار جانبه هند که هر سه بازی را به تیم های هند، میانمار و نپال واگذار کرد و حتی یک گل هم در این مسابقات به رقیبان خود نزد، بعد از بازگشت از هند ملی پوشان کشورمان 2 بازی دوستانه با تیم ملی بلاروس در ورزشگاه آرارات تهران داشتند و هر 2 بازی را به بلاروسی ها واگذار کردند تا اما و اگر های زیادی در خصوص فوتبال بانوان به ذهن ها خطور کند.

صعود دختران نوجوان به دور دوم مسابقات المپیک2020


تیم ملی فوتبال دختران زیر 14 سال ایران شهریور ماه 97 توانست به عنوان تیم دوم گروهش از مسابقات دور مقدماتی انتخابی المپیک2020 صعود کند و به مرحله دوم این رقابت ها برسد اما در دور دوم رقابت های انتخابی المپیک که اسفند ماه 97 برگزار شد نتایج ضعیفی را کسب کرد تا آرزوی رفتن به المپیک برای دختران نوجوان ایران باز هم به خواب تبدیل شود.

تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران اردیبهشت ماه 97 برای انجام چند بازی دوستانه به کشور ایتالیا اعزام شد تا در این مسابقات کسب تجربه کند و آبان ماه طعم مسابقات دور اول مقدماتی انتخابی المپیک 2020 را با صعود از گروهش چشید، دختران جوان ایران اسفند ماه 97 به تورنمنت دوستانه سوچی رفتند تا بار دیگر در مجامع بین المللی خود را محک بزنند، لازم به ذکر است که چند بازیکن 2 ملیتی( ایرانی_آمریکایی) در تیم ایران حضور دارند.


لیگ برتر فوتبال بانوان در سال97

لیگ برتر فوتبال بانوان ایران در سال 97 به دلیل اردو ها و اعزام های متعدد بازیکنان ملی پوش و وقفه هایی که در لیگ به وجود آمد به سال 98 کشیده شد تا سال 98 تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کند، تیم شهرداری بم قهرمان دور رفت لیگ برتر فوتبال بانوان شد. به دلیل پخش شدن بازیکنان مطرح فوتبال بانوان در تیم های مختلف فوتبال 97  بانوان برای اولین بار در چند سال اخیر پویایی خاصی را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید:

منصوریان: در نیمه اول خوش شانس بودیم / به کادرفنی ام افتخار می کنم

ذوب آهن ۲ - استقلال خوزستان صفر/ لشگر منصوریان با ارسلان ۳ امتیاز گرفت

فرحانی: چرا همیشه اشتباهات به ضرر تیم صنعت نفت آبادان است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار