والیبال مردان ایران در یک نگاه/ سال پرفراز و نشیب سروقامتان

والیبال ایران در سال ۹۷ تورنمنت‌های داخلی و بین المللی مختلفی را تجربه کرد و بازیکنان جدیدی به والیبال ایران تزریق و برخی خداحافظی کردند.

ویژه نوروز///والیبال مردان ایران در یک نگاه

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، والیبال ایران  در سال 97 فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت که به شرح ذیل است.

مسابقات نظامیان جهان در سال 2018

مسابقات قهرمانی نظامیان جهان در سال 2018 از تاریخ 30 اردیبهشت ماه تا 9 خرداد ماه به میزبانی کشور کانادا برگزار شد و والیبال ایران به مقام قهرمانی این مسابقات رسید.

لیگ ملت های والیبال


لیگ ملت های والیبال از تاریخ چهارم خرداد ماه تا تاریخ سوم تیر ماه 97 برگزار شد که متاسفانه ملی پوشان ایران نتوانستند از گروه خودشان صعود کنند و جزو پنج تیم آخر رده بندی باقی ماندند و به جایگاه 10 این رقابت ها بسنده کردند.

مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا


10 تا 17 تیر ماه 97 شهر تبریز میزبان رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا بود که پسران نوجوان ایران توانستند سکو قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند و سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2019 را به دست آورند.

مسابقات قهرمانی جوانان آسیا


رقابت های قهرمانی جوانان مردان آسیا از تاریخ 30 تیر تا 6 مرداد ماه به میزبانی کشور بحرین برگزار شد که این بار نیز تیم جوانان ایران قهرمانی را از آن خود کرد و سهمیه حضور در مسابقات بین المللی 2019 را به دست آورد.

قهرمانی جام باشگاه های آسیا


قهرمانی جام باشگاه های مردان آسیا در سال 2018 با قهرمانی تیم والیبال خاتم اردکان نماینده ایران در کشور میانمار به کار خود پایان داد، تیم خاتم در حالی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات انتخاب شد که بانک سرمایه از حضور در آسیا انصراف داد.

 

مسابقات جام کنفدراسیون آسیا


ششمین جام کنفدراسیون های مردان آسیا از تاریخ 18 تا 24 مرداد ماه به میزبانی کشور چین تایپه برگزار شد و تیم ایران به نائب قهرمانی مسابقات AVC کاپ آسیا رسید.

 

مسابقات آسیایی جاکارتا به میزبانیاندونزی


کشور اندونزی و شهر جاکارتا از تاریخ 27 مرداد تا 11 شهریور ماه میزبان بازی های آسیایی بود و تیم والیبال مردان ایران توانست بدون حتی یک ست باخته قهرمانی این مسابقات را تصاحب کند، تیم ایران در حالی به این مسابقات اعزام شد که در ابتدا قرار بود تیم ملی والیبال (ب) ایران را به این جاکارتا اعزام کنند اما در نهایت تیم اصلی به اندونزی اعزام شد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران با شکست مقابل ملی پوشان قطری به عنوان نائب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا رسیدند.

مسابقات والیبال قهرمانی جهان


مسابقات قهرمانی مردان جهان به میزبانی مشترک 2 کشور ایتالیا و بلغارستان از تاریخ 19 شهریور ماه تا 8 مهر ماه برگزار شد و تیم ملی کشورمان نتوانست نتایج قابل قبولی را در مسابقات به دست بیاورد و یک علت آن هم می توانست تغییر و تحولاتی باشد که به دلیل حضور ملی پوشان جوان تازه وارد در تیم رخ داده بود، ایران در این تورنمنت در جایگاه 13 جدول قرار گرفت.

لیگ برتر والیبال 97


سی و دومین لیگ برتر مردان ایران از 25 مهر ماه 97 کار خودش را آغاز کرد و در ادامه با حواشی زیادی رو به رو شد، 2 تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران به فینال لیگ برتر سال 97 رسیدند و برای کسب جایگاه قهرمانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تور جهانی والیبال ساحلی به میزبانی کشور ایران در جزیره کیش در تاریخ اسفند ماه 97 برگزارشد.


بیشتر بخوانید:

ماجرای انصراف والیبال بانوان ایران از جام باشگاه‌های آسیا

چپرلی: کار تیمی باعث شد پدیده لیگ والیبال شوم

آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال اعلام شد

پورحسن: ناظر‌های والیبال اگر مشکل بینایی دارند بگویند برای آن‌ها عینک بخریم


انتهای پیام/

عملکرد والیبال مردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار