نوروز با کتاب؛

«خردل خر است» کتابی که به شهید باکری تقدیم شد

کتاب «خردل خر است» نوشته مهدی نور محمد زاده که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایام بهاری و پر آرامش نوروز به همه کتابخوان ها فرصت مطالعه بهتر و بیشتر کتاب های متفاوت را می دهد و معمولا تمامی کتابخوان ها کتاب های بسیاری را برای مطالعه در ایام نوروز در نظر دارند. کتاب «خردل خر است» از کتاب های پیشنهادی باشگاه خبرنگاران جوان برای ایام نوروزی سال 98 است.

معرفی کتاب «خردل خر است»

«خردل خر است» کتابی که به شهید باکری تقدیم شد

کتاب «خردل خر است» نوشته مهدی نورمحمدزاده که انتشارات روایت فتح آن را در سال  1395  و با 96 صفحه به چاپ رسانده است. «خردل خر است» مجموعه داستانک های تلخ و شیرین از جنگ و صلح  را دربردارد .صفحات راست این کتاب با رنگ شکلاتی، 40 داستانک درباره «جنگ» و صفحات چپ کتاب با رنگ سفید، 40 داستانک را درباره «صلح» شامل می شود. نویسنده داستانک ها، متن ها را به گونه ای در کنار هم قرار داده است که واقعیت ها ترسیم شود. داستان های صفحات «جنگ» روایت روز های جنگ تحمیلی و داستان های صفحات «صلح» روایت روز های پس از جنگ است.

این کتاب با متن کوتاهی به شهید حمید باکری تقدیم شده است. در این متن می خوانیم: «که شاید اول بار او نیوشیده بود که: بازماندگان کاروان شهادت را سرنوشتی جز این سه نخواهد بود: پشیمان گذشته، بی خیال گذشته و وفادار گذشته! سرانجام دو گروه اول تلخ است و در حلقه سوم مانده سخت است؛ بسان غرق شدن در دریای غصه مصیبت...»

در داستانکی با عنوان «جمله سازی» می خوانیم: «خردل خر است» اولین جمله ای که فرزندش در دفتر جمله سازی نوشت!» در داستانک صفحه مقابل آن با نام «پاتک» نوشته شده است: «جوان، کشاورز بود و کم سواد. وقتی سر جلسه آموزش نظامی پرسیدم اگه موقع حملات شیمیایی دشمن ماسک پیدا نکردیم، چی کار باید بکنیم؟ بعد از کمی فکر کردن گفت: باید تا پیدا شدن ماسک، نفس نکشیم!»

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروز 98 ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار