استاندار سیستان وبلوچستان:

دومین محموله دام زنده کشور، فردا وارد بندر چابهار می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دومین محموله دام زنده به تعداد ۱۸ هزار راس فردا از طریق کشتی وارد بندر چابهار می‌شود.

دومین محموله دام زنده کشور، فردا وارد بندر چابهار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با رایزنی‌های انجام شده به منظور تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور محموله‌های دام زنده به صورت مستمر از طریق مرز‌های استان وارد و پس از کشتار در کشتارگاه‌های سطح استان؛ بسته بندی و به مرکز کشور ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: روزانه ۸ هزار راس دام در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود.

استاندار گفت: ورود دام زنده به بندرچابهار بستر مناسبی برای اشتغال ایجاد کرده است به طوری که از مرحله تخلیه و نگهداری این دام‌ها تا مرحله کشتار و بسته بندی نیازمند به کارگیری نیروی انسانی زیادی است و افراد زیادی در این زمینه مشغول بکار شده اند.

وی افزود: در ۲۴ اسفندماه نیز نخستین محموله دام سبک و زنده به تعداد۴۷ هزار و ۸۰۰ رأس وارد بندر چابهار شد.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد:علاوه بر این در روز‌های اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ دام سبک و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر شتر نیز به صورت زمینی از طریق مرز‌های استان وارد شده است.

وی عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۷۴۰ راس دام سنگین از مرز‌های استان وارد شده که از این تعداد ۱۱ هزار راس در طول سال و ۷ هزار و ۷۴۰ راس در روز‌های اخیر وارد شده است.

این مقام افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده برای برخورداری مردم استان سیستان و بلوچستان از گوشت تنظیم بازار، ۱۰ هزار راس دام سبک نیز برای مصرف استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و سهمیه هر شهرستان نیز مشخص شده که در چند روز آینده توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد:اراده دولت و مسئولین استانی تعدیل و شکستن قیمت گوشت در سطح استان و کشور است و مجموعه متولیان استانی در تلاشند تا گوشت را با قیمت متعادل به دست مصرف کنندگان برسانند و دغدغه‌های مردم را برای تامین نیاز شب عید کمتر نمایند.

وی گفت: در توافقات انجام شده قرار است ۶۰۰ هزار راس از مبادی مختلف با ارز دولتی توسط واردکنندگان دام وارد شود و پس از کشتار و بسته بندی، به نرخ ارائه شده از سوی ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی به دست مصرف کنندگان برسد.

انتهای / ا

وارد شدن محموله دام زنده به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار